اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه ریست / ریکاوری رمز عبور فایروال فورتی گیت

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه ریست / ریکاوری رمز عبور فایروال فورتی گیت

    در این آموزش قصد داریم نحوه reset کردن password فایروال Fortigate را به شما آموزش دهیم. حال نام کاربری و رمز عبور خود را فراموش کرده ایم، اکنون می بایست چه کاری انجام دهیم؟
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: fortigate-60e-fortiwifi-firewall-series-500x500.png مشاهده: 0 حجم: 91.6 کیلو بایت

    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید :

    نحوه باز کردن یا مسدود کردن دسترسی یک سیستم در فایروال FortiGate


    این روش در اغلب دستگاههای فورتی گیت یکسان است !!

    1) کابل کنسول را به فورتی گیت متصل نمایید.

    2) دستگاه FortiGate را خاموش نمایید (بصورت فیزیکی (hard Reboot) نه به صورت (soft boot) CLI)، اگر دکمه پاور ندارد کابل را قطع کرده و بعد از 10 ثانیه مجددا متصل نمایید، اتصال پاور بدون ایجاد وقفه سبب آسیب رسیدن به مموری دستگاه خواهد شد.

    3) صبر کنید تا مرحله لاگین و نام فایروال مشخص گردد. ترمینال چیزی شبیه به نوشته های زیر را نشان می دهد :
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: cli fortigate.jpg مشاهده: 0 حجم: 82.8 کیلو بایت






    4) برای Username عبارت maintainer را وارد کرده و برای پسورد نیز عبارت bcpb + Serial Number را وارد کنید. به عنوان مثال اگر Serial Number دستگاه FGT60C3G10016018 باشد باید عبارت bcpbFGT60C3G10016018 را به عنوان پسورد وارد کنید.

    نکته : برای وارد کردن نام کاربری و پسورد حداکثر مدت زمان مجاز حدود 14 ثانیه و یا کمتر می باشد. پس بهتر است جهت تسریع در وارد کردن نام کاربری و پسورد، مقادیر فوق را از قبل در یک فایل Notepad آماده داشته باشید. توجه شود به دلیل این که هیچ شاخص و مقیاسی برای زمان فوق وجود ندارد، اگر تاخیری در وارد کردن اطلاعات فوق پیش آمد و زمان شما به اتمام رسید شما باید این مرحله را مجددا انجام دهید.

    5) در ادامه به دستگاه Fortigate متصل می شوید. شما می توانید از دستورات زیر جهت اختصاص پسورد جدید به دستگاه مربوطه استفاده کنید.

    توجه داشته باشید که دستورات با توجه به فعال یا غیر فعال بودن VDOM متفاوت است. برای آشنایی با VDOM به آموزش راه اندازی VDOM که در جلسات بعدی آموزش خواهیم داد مراجعه کنید.
    • اگر VDOM را فعال نکرده اید از دستورات زیر استفاده کنید :
    کد PHP:
    config system admin
    edit admin
    set password  Your Password
    end 
    • اگر VDOM را فعال کرده اید از دستورات زیر استفاده کنید :
    کد PHP:
    config global
    config system admin
    edit admin
    set password   Your Password
    end 

    ویژگی Maintainer به صورت پیش فرض بر روی دستگاه Fortigate فعال می باشد. می توانید از دستورات زیر جهت غیر فعال یا فعال کردن ویژگی Maintainer استفاده کنید.
    • برای غیر فعال کردن ویژگی فوق :
    کد PHP:
    config system global
    set admin-maintainer disable
    end 
    • برای فعال کردن ویژگی فوق :
    کد PHP:
    config system global
    set admin-maintainer enable
    end 
    امیدوارم از آموزش فوق لذت برده باشید. اگر شما روش های دیگری برای ریکاوری password یوزر فایروال فورتی گیت دارید آنرا در همین پست با ما به اشتراک بگذارید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 04-22-2019, 08:19 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X