اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه بازیابی اطلاعات در سرور مجازی لینوکس

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه بازیابی اطلاعات در سرور مجازی لینوکس

    نحوه بازیابی اطلاعات در سرور مجازی لینوکس، گاهی ممکن است برخی از اطلاعات و فایل های موجود در درایو حذف شود و در صورت ریکاوری نشدن باعث ایجاد هزینه زیادی خواهد شد و این مساله ربطی به نوع سرور مجازی ندارد این سرور چه از نوع سرور مجازی لینوکس باشد چه از نوع سرور مجازی میکروتیک در هر حال باعث ایجاد هزینه و زحمت می شود.

    محل ذخیره هر فایل به صورت جدولی در هر فایل و بروی هارد مشخص است با حذف کردن این فایل ها وارد پوشه trash می شوند و با اجرای دستور rm به راحتی قابل برگشت هستند. با حذف شدن یک فایل جدول محتویات نیز حذف می شود و یک فضای خالی آماده برای دریافت فایل ایجاد می شود با ورود اطلاعات جدید در این فضا بازیابی اطلاعات قدیمی مشکل می شود اما در صورتی که اطلاعات جدید وارد نشود امکان بازیابی اطلاعات فدیم بیشتر است.


    بایدها و نبایدها :

    هنگامی بازیابی اطلاعات می بایست به مواردی دقت نمود ، هیچ اطلاعاتی نباید به سیستم ارسال شود و یا از هیچ نرم افزار بازیابی اطلاعات نباید استفاده کرد در این هنگام می بایست سیستم را بلافاصله خاموش کرد و سیستم را با یک cd و یا نسخه زنده لینوکس راه اندازی نمود. برای ریکاوری داده ها می توان از ابزارهای زیادی استفاده کرد که در ادامه به شرح دو مورد آن می پردازیم .


    ابزار extundelete :

    این ابزار از اطلاعات ذخیره شده در پارتیشن ژورنال استفاده می کند و برای بهتر کردن پارتیشن ext3 و ext4 قابل استفاده است .
    نصب بسته های باینری و پکیج های توسعه یافته برای e2fsprogs و e2fslibs.
    دانلود آخرین نسخه extundelete.
    پکیج را در /opt کپی کنید


    کد PHP:
    tar –zxjf extundelete-version.tar.bz2
    cd extundelete
    -version
    ./configure
    make install 


    نرم افزار photorec

    این ابزار به طور کامل پارتیشن ها را نادیده میگیرد و بروی داده های اصلی و اساسی متمرکز می شود به عبارتی حتی در صورتی که سیستم آسیب دیده باشد این نرم افزار کار میکند .
    با استفاده از photorec ممکن است داده های شما در مکان های زیر بازیابی شود :


    فایل های ریکاوری شده به یک هارد جداگانه.
    اطلاعات ریکاوری شده به یک درایو شبکه


    اطلاعات ریکاوری شده به یک پارتیشن جداگانه بر روی همان هارد
    برای بهتر استفاده کردن از سرور مجازی لینوکس دانستن این اطلاعات لازم و ضروری است .
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 10-21-2019, 05:45 AM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X