اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

چطور در vi یا vim میتونم تمام خطوطش رو حذف کنم.

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    چطور در vi یا vim میتونم تمام خطوطش رو حذف کنم.

    سلام. من از ادیتور vi برای ویرایش فایل های متنی استفاده میکنم. بعضی اوقات یه فایلی رو باز میکنم که دارای صدها خط کد هستش. میخواستم بدونم چطور میتونم با یک دستور تمام خطوط اون فایل رو حذف کنم به طوری که کلا خالی بشه. ممنون میشم کمک کنید.

    #2
    سلام شما به روش های متفاوتی میتونید این کار رو انجام بدید. اگر به صورت کامندی بخواید این کار رو انجام بدید میتونید از دستور زیر استفاده کنید.
    کد PHP:
    echo > test.txt 

    روش دوم این هستش که به صورت مستقیم از داخلی خود ادیتور vi/vim این کار رو انجام بدید. که به روش های مختلف میتونید این کار رو انجام بدید.

    روش اول استفاده از دستور زیر در ادیتور میباشد :
    کد PHP:
    :1,$d 
    : -> برای وارد شدن به محیط کامندی vi/vim میباشد.
    1,$ -> پارامتر 1,$ مشخص می کند که دستور زیر روی کدام خط باید کار کند. در اینجا رنج از خط ۱ تا خط آخر می باشد. (خط آخر با $ مشخص میشود به همین دلیل نیاز نیست که تعداد خط ها در داکیومنت را بدانید)
    d -> برای delete کردن میباشد.


    روش سوم :
    کد PHP:
    :%
    ٪ -> تمام خطوط را انتخاب میکند.


    روش چهارم :
    کد PHP:
    ggdG 
    gg -> میره به خط اول
    G -> حرکت به سمت پایین فایل میاشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 05-26-2018, 04:41 PM.

    کامنت

    درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

    انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

    شبکه های اجتماعی
    در حال انجام ...
    X