اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش تغییر مسیر پیش فرض ذخیره دیتای mysql در linux

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش تغییر مسیر پیش فرض ذخیره دیتای mysql در linux

    من به عنوان یک ادمین سیستم ترجیح نمیدهم که برای ذخیره data در mysql از دایرکتور اسلاش (/) استفاده کنم. هر زمان که mysql را برای یک سرور نصب میکنم سعی میکنم دیسک دومی برای ذخیره فایل های database و application استفاده کنم. برای این منظور همیشه دایرکتوری پیش فرض اطلاعات mysql را به دیسک دومی که روی سیستم mount شده را تغییر میدهم. اکثرا mysql پوشه var/lib/mysql را به عنوان پوشه پیش فرض دیتا در سیستم های لینوکسی استفاده میکند. ما قصد داریم این مسیر را به مسیر دیگری تغییر دهیم.

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	mysql.jpg
نمایش ها:	1
اندازه:	28.2 KB
شناسه:	19346

    مراحل زیر را برای اعمال تغییرات دنبال کنید. ممکن است بسته به نام سرویس شما پوشه پیش فرض دیتا یا مسیر فایل کانفیگ mysql متفاوت باشد. در نتیجه دستورات زیر را با توجه به تنظیمات سیستم خود استفاده کنید :


    1 - Stop MySQL
    قبل از اعمال هر تغییری ابتدا سرویس mysql را stop کنید :
    کد PHP:
    # service mysqld stop 

    2 - تغییر پوشه اطلاعات
    اکنون اطلاعات موجود به همراه مسیر mysql را (var/lib/mysql) به مکان دیگر با توجه به سرورتان کپی میکنیم. همچنین owner مسیر جدید را mysql تعریف کنید. با استفاده از دستور زیر دایرکتوری اطلاعات را به مسیر جدید /mnt/habili/mysql انتقال میدهیم :
    کد PHP:
    # cp -rap /var/lib/mysql /mnt/habili/mysql 

    با استفاده از دستور زیر owner مسیر جدید را تغییر میدهیم :
    کد PHP:
    # chown mysql.mysql /mnt/habili/mysql 

    اکنون فایل کانفیگ mysql را (etc/my.cnf) را ویرایش میکنیم و متغییرهای datadir و socket را به گونه ای زیر تغییر میدهیم :

    خطوط موجود در فایل به قرار زیر است :
    کد PHP:
    datadir=/var/lib/mysql
    socket
    =/var/lib/mysql/mysql.sock 
    که شما آن را همانند زیر تغییر میدهید :
    کد PHP:
    datadir=/mnt/habili/mysql
    socket
    =/mnt/habili/mysql/mysql.sock 

    3 - Start MySQL
    بعد از اعمال تغییرات بالا سرویس mysql را start میکنیم. در این زمان mysql مسیر جدید را استفاده خواهد کرد که با بررسی log های mysql بعد از start کردن آن میتوانید مطمین شوید که مسیر جدید استفاده میشود :
    کد PHP:
    # service mysqld start 

    این مقاله تحت centos 6.5 و mysql 5.5.37 تست شده اگر با هر مشکلی در زمان start در mysql روبه رو شدید فایل log mysql به مسیر var/log/mysqld.log را برای هرگونه Error چک کنید.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X