اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

بررسی Recovery Verification در Veeam Backup - بخش دوم

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    بررسی Recovery Verification در Veeam Backup - بخش دوم

    با سلام در بخش اول این مقاله ما به بررسی Recovery Verification در نرم افزار Veeam Backup پرداختیم، و در بخش دوم این مقاله سراغ مفهومی با نام Veeam vPower NFS Service خواهیم رفت و با هم بررسی خواهیم کرد. Recovery verification برای روشن کردن ماشین های مجازی بر روی Virtual LAB از Veeam vPower NFS Service استفاده خواهد کرد که در ادامه به برسی آن خواهیم پرداخت.



    Veeam vPower NFS Service چیست؟

    Veeam vPower NFS Service یک سرویس بوده که باید بر روی یک سیستم عامل ویندوز فعال شود (از قابلیت های ویندوز نبوده بلکه شما باید بر روی ویندوز نصب کنید). بعد از فعال شدن این سرویس بر روی سیستم عامل ویندوز، کاری که انجام میدهد این است که قادر میسازد که ویندوز شما به عنوان یک NFS سرویس عمل کند.

    بعد از این سرویس Veeam vPower NFS Service بر روی ماشین ویندوز شما فعال شده، یک فضا یا یک دایرکتوری را به خودش اختصاص میدهد. ( شما خودتان این دایرکتوری را مشخص خواهید کرد)



    نحوه کار Veeam vPower NFS Service

    زمانی که شما یک Sure Backup Job را اجرا میکنید اتفاقی که خواهد افتاد این بوده که فایل های داخل Backup شما در این دایرکتوری Extract خواهد شد و این دایرکتوری به وسیله پروتکل NFS به عنوان یک NFS Datastore به هاست esxi شما Mount خواهد شد و هاست شما از این Datastore برای ساخت ماشین های مجازی در Virtual lab استفاده خواهد کرد.

    نکته : فایل هایی که در این Datastore قرار خواهند گرفت در اصل VMDK ماشین های مجازی شما در آن Backup بوده.

    نکته : پیشنهاد میشود که Veeam vPower NFS Service را بر روی سروری قرار دهید Backup repository شما بوده که فایل Backup شما در آن قرار دارد تا بصورت Direct ارتباط برقرار شود که این عمل باعث افزایش سرعت Backup verification خواهد شد.



    بررسی تنظیمات ارتباطی بین سرور Veeam vPower NFS Service و هاست های ESXI

    برای ارتباط بین Veeam vPower NFS Service و Host شما باید یک ارتباط نتورکی بین این دو سیستم برقرار شود، پس باید تنظیمات نتورک بر روی هاست شما به نحوی باشد که Host بتواند با Veeam vPower NFS Service ارتباط بر قرار کند.

    برای اینکه ارتباط بین Host با سرور Veeam vPower NFS Service برقرار شود شما باید یک VMKernel پورت بر روی هاست خودتان پیکربندی کنید. اگر هاست های esxi شما با سرور NFS شما در یک شبکه باشند که شما فقط کافیه که یک IP در رنج IP آدرس سرور NFS قرار دهید، در غیر این صورت شما باید ارتباط لایه سه Host را برقرار کرده و برای هایت خودتان یک Default gateway تنظیم کنید.


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید.

    بررسی Recovery Verification در Veeam Backup (معرفی Veeam vPower NFS Service) - بخش اول

    نحوه ایجاد Aplication Pool در Veeam Backup - بخش سوم

    بررسی تنظیمات Recovery Verification Option and Test در Veeam Backup - بخش چهارم

    بررسی و ایجاد Virtual LAB در Veeam Backup - بخش پنجم

    بررسی Vmkernel و Vmkernel Port در ESXI

    نحوه ساخت VMKernel Port در vSphere



    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-05-2019, 10:38 AM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X