اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

مشکل در راه اندازی DHCP سرور در Vmware Vsphere ESXI

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    مشکل در راه اندازی DHCP سرور در Vmware Vsphere ESXI

    سلام دوستان. مطابق عکس پیوست شده من توی ESX میخوام یه ماشین لینوکسی با دوتا کارت شبکه بیارم بالا که کارت شبکه اول یک ip static روش ست میشه و به دنیای بیرون و اینترنت دسترسی داره و روی کارت شبکه دوم هم DHCP سرور راه اندازی کردم و میخوام 4 تا ماشین بیارم بالا (ویندوزی و لینوکسی) که از DHCP این سرور لینوکسیه ip بگیرند. سوالی که داشتم میخواستم بدونم توی تنظیمات کارت شبکه vmware میبایست تغییراتی بدم که اون 4 تا ماشینی که قرار هست پشت این سرور لینوکسیه قرار بگیرند بتونند ip بگیرند ازشون؟

    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	pfsense linux zone.jpg
نمایش ها:	558
اندازه:	58.8 KB
شناسه:	25902




    ممنون میشم راهنمایی کنید.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

    #2
    با سلام. خیر فقط کافیه این ماشین ها و اون کارت شبکه لینوکس دز یک port group با یک vlan مشخص قرار بگیره. اگر vlan ندارید که راحت

    و روی کارت شبکه ماشین های مجازی باید اون ها رو در پورت گروه مورد نظرتون قرار بدید. سوال داشتی بازم من درخدمتم
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

    کامنت


      #3
      ممنون از پاسخ گویی تون. این port group و vlaning رو در سطح esxi باید راه اندازی کنم؟ ممنون میشم اگر داکیومنتی در این مورد دارید در اختیارم بگذارید.
      اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

      کامنت

      درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

      انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

      شبکه های اجتماعی
      در حال انجام ...
      X