اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه پیاده سازی NetFlow بر روی سوییچ های مجازی VMware

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه پیاده سازی NetFlow بر روی سوییچ های مجازی VMware

    با سلام در این مقاله به بررسی NetFlow خواهیم پرداخت.

    NetFlow چیست؟

    NetFlow یک پروتکل برای بحث مانیتورینگ بوده که توسط شرکت Cisco ساخته شده، البته به عنوان یک پروتکل استادارد میتوانید در دستگاه های غیر از سیسکو هم استفاده کنید. شما به وسیله این پروتکل به میتوانید مانیتورینگ ترافیک های IP خودتان را انجام دهید، شما میتوانید ترافیک شبکه خودتان را بوسیله این پروتکل مانیتورینگ کنید. شما از NetFlow collector استفاده میکنید برای دریافت ترافیک های NetFlow که توسط دستگاه های دیگر ارسال میشود، یکی از ابزار های مانیتورینگ که شما میتوانید از آن استفاده کنید به عنوان NetFlow Collector نرم افزار PRTG بوده.


    نحوه فعال کردن NetFlow

    نکته : شما برای استفاده از NetFlow نیاز به استفاده از سوییچ های vDS خواهید داشت.

    نکته : برای ساخت سوییچ های از vDS شما نیاز به vCenter خواهید داشت.

    برای فعال کردن NetFlow اول سوییچ vDS خودتان را انتخاب کنید و در بخش Configure وارد بخش NetFlow شوید و بر روی Edit کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 62.2 کیلو بایت
    بعد از اینکه بر روی Edit کلیک کردید شما نیاز دارید که چندین بخش را پر کنید که در ادامه هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

    در بخش Collector IP Address شما باید IP سرور مانیتورینگ خود را وارد کنید مثلا در این بخش من IP سرور PRTG خودم را وارد میکنم که تمام ترافیک های IP در این vDS سمت این IP Collector برود. بخش دوم شما پورت ارتباط بین سرور و کلاینت را مشخص میکنید، اما در بخش Switch IP Address شما باید IP سوییچ مجازی خودتان را قرار دهید، این IP فقط نشان دهنده سوییچ شما است و Collector از طریق این IP به سوییچ شما متصل میشود. اصولا IP ادرس پورت VMKernel Management را قرار میدهند. بعد از تنظیم کردن این مقادیر میتوانید اکی را بزنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 66.1 کیلو بایت
    بعد از فعال سازی شما میتوانید این vDS را به عنوان یک Sensor به ابزار های مانیتورینگ خودتان اضافه کنید.

    امیدوارم مفید واقع شده باشد
    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Sinamcp; در تاریخ/ساعت 11-12-2018, 11:55 AM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X