اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

DRS (Distributed Resource schaduler) در vSphere بخش پنجم ( Affinity Rule بخش اول )

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    DRS (Distributed Resource schaduler) در vSphere بخش پنجم ( Affinity Rule بخش اول )

    با سلام در ادامه مقالات DRS، به بررسی Affinity Rule ها خواهیم پرداخت. DRS به صورت اتوماتیک Load را بین سرور های شما در حالت بالانس قرار خواهد داد و همچنین ماشینی که منابع مورد نیازش را از سرور فیزیکی دریافت نکرده است را بر روی سرور دیگر انتقال خواهد داد. در بیشتر وقت ها ِDRS کارش را بدرستی انجام میدهد، اما نکته مهم این بوده که DRS هیچ اطلاعاتی در مورد نرم افزار های درون ماشین های مجازی نداشته و همچنین وابستگی این نرم افزار ها را نمیداند، پس نیاز است در یک سری از سناریو ها به DRS کمک کنیم تا کارش را درست تر انجام دهد. یکی از مثال های پر استفاده نرم افزار های حسابداری بوده که قفل سخت افزاری داشته و نیاز هست که در هر شرایطی این ماشین مجازی که نرم افزار حسابداری بر روی آن نصب است بر روی سرور فیزیکی قرار داشته باشد که قفل سخت افزاری به آن متصل بوده.

    شما بوسیله Affinity rules میتوانید مشخص کنید که چندین ماشین مجازی حتما بر روی یک سرور فیزیکی خاص قرار بگیرند، بطور مثال فرض کنید که یک سرور Web همچنین یک سرور DB دارید که این دو ماشین با هم کار میکنند و ترافیک بین این دو ماشین زیاد بوده و همیشه نیاز است که بر روی یک سرو فیزیکی باشند در غیر این صورت امکان کندی در سرویس خواهید داشت.

    ما بوسیله Affinity Rule ها در DRS میتوانیم یک سری Rule هایی رو ایجاد کنیم که در روند کاری DRS تاثیر گذار بوده. در ادامه به بررسی و ایجاد Affinity rule خواهیم پرداخت.


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید.

    DRS (Distributed Resource schaduler) در vSphere بخش ششم ( Affinity Rule بخش دوم )



    Affinity Rule

    برای ایجاد Affinity Rule ها اول وارد تنظیمات Cluster خودتان شوید و در در بخش Configuration بر روی VM/Host Rules کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Create-a-VM-affinity-rule-in-the-DRS-Cluster-600x351.png مشاهده: 1 حجم: 16.3 کیلو بایت




    بر روی Add کلیک کنید. من یک نام برای این Rule خودم قرار دادم و همچنین از گزینه ها موجود Keep Virtual Machines together استفاده میکنم که همیشه این ماشین های مجازی بر روی یک سرور قرار داشته باشند.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Select-the-rule-type-Keep-Virtual-Machines-Together.png مشاهده: 1 حجم: 8.7 کیلو بایت



    در این بخش من سه تا ماشین مجازی خودم را انتخاب میکنم و بر روی OK کلیک میکنم.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Add-VMs-to-the-DRS-affinity-rule.png مشاهده: 1 حجم: 14.4 کیلو بایت




    در آخر برای فعال کردن این Rule، گزینه Enable Rule را در حالت فعال قرار میدهم و بر روی OK کلیک میکنم.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Enable-the-affinity-rule-in-the-DRS-Cluster.png مشاهده: 1 حجم: 11.0 کیلو بایت




    بعد از اینکه Rule شما ایجاد شد میتوانید در VM/Host Rules آن را مشاهده کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: View-affinity-rules-under-the-DRS-cluster-600x248.png مشاهده: 1 حجم: 7.8 کیلو بایت




    نکته : اگر شما یکی از ماشین های مجازی در VM/Host rule دستی بر روی یک سرور دیگر Migrate کنید خود DRS بصورت اتوماتیک تمام باقی ماشین های مجازی در آن Rule را به آن سرور Migrate خواهد کرد.

    در این مثال من ماشین App-1 را به یک سرور دیگه بصورت دستی Migrate میکنم، همانطور که مشاهده میکنید DRS دو ماشین دیگر رو هم شروع به Migrate کردن میکند.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: VMware-vMotion-initiated-by-DRS-affinity-rule-600x101.png مشاهده: 1 حجم: 5.9 کیلو بایت





    من در ادامه DRS mode را از حالت Full automated به Partially automated تغییر میدهم تا تاثیر Affinity Rule را در Recommendation ها مشاهده کنید. من این بار DB-1 را به یک سرور دیگر انتقال خواهم داد، اما در این سناریو چون من DRS Mode را بر روی partially automated قرار داده ام خود DRS انتقال باقی ماشین های مجازی را بصورت انجام نخواهد داد بلکه در بخش Recommendation به شما پیام خواهد داد که DB-1 را به سرور قبلی برگرداند و در جلوی Recommendation نوشته است که Apply affinity Rule، به این منظور که این بخاطر Affinity rule ها بود.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: View-and-apply-DRS-recommendations-600x306.png مشاهده: 1 حجم: 9.4 کیلو بایت




    Anti-affinity rule

    نوع دیگر Anti-affinity rule بوده که دقیقا بر عکس Affinity rule بوده. در بعضی سناریو ها شما نیاز دارید که دو عدد ماشین مجازی یا بیشترر بر روی یک Host یکسان قرار داشته نباشند، یکی از سناریوهای پر کاربرد زمانی بوده که شما مثلا چندین ماشین مجازی دارید که یک سرویس را ارایه میکنند و با هم Cluster شده اند، مثال Exchange سرور بوده، این سناریو برای HA استفاده خواهد شد، بدلیل اینکه اگر تمام سرور های Exchange که با هم Cluster شده باشند و بر روی یک سرور فیزیکی قرار گرقته باشند، در زمان از کار افتادن آن سرور فیزیکی کل Cluster شما از بین خواهد رفت.

    برای ساخت Anti-affinity Rule دوباره وارد VM/Host rules شوید و اینبار Type را بر روی Separate virtual machines قرار دهید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Create-a-VM-anti-affinity-rule-in-the-DRS-Cluster.png مشاهده: 1 حجم: 10.7 کیلو بایت



    نکته : به تعداد ماشینی که شما در یک Affinity rule اضافه میکنید باید Host در کلاستر خودتان داشته باشید، در غیر اینصورت خطا به شما داده خواهد شد.

    در مثال پایین من سه ماشین را در Anti-affinity rule قرار دادم د حالی که من فقط دو عدد Host دارم.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: View-DRS-faults-in-vSphere-Web-Client-600x251.png مشاهده: 1 حجم: 11.1 کیلو بایت



    در مقالات بعدی در مورد VM/Host Group صحبت خواهم کرد.

    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 11-10-2018, 02:18 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X