اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

DRS (Distributed Resource schaduler) در vSphere - بخش چهارم

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    DRS (Distributed Resource schaduler) در vSphere - بخش چهارم

    با سلام، در ادامه مقالات DRS به بررسی تنظیمات این سرویس خواهیم پرداخت و با هم موارد را بررسی خواهیم کرد. در ادامه به بررسی تنظیمات باقیمانده برای سرویس DRS میپردازیم تا تنظیمات اولیه برای سرویس DRS را به پایان برسانیم. در قدم اول وارد تنظیمات DRS در Cluster شوید و بخش Additional Options را باز کنید تا به بررسی تنظیمات بپردازیم.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 64.6 کیلو بایت





    VM Distribution

    این گزینه باعث میشود که DRS ماشین های مجازی را تا حد امکان بصورت مساوی بر روی Host های شما در Cluster پخش کند. اولین وظیفه DRS این بوده که تضمین کند که همیشه منابع مورد نیاز برای ماشین های مجازی در اختیار آن ها است و در صورت نیاز، دست به عمل جا به جایی خواهد زد. این گزینه در صورت فعال بودن به DRS میفهماند که ماشین های مجازی بصورت مساوی بین Host های شما پخش شود هدف برای High availability بوده.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 65.4 کیلو بایت




    Memory Metric for Load Balancing

    بصورت پیش فرض DRS از Active Memory در ماشین مجازی برای Load balancing استفاده میکند. با فعال کردن این گزینه DRS به جای استفاده از Active memory از Consumed memory برای Load balancing استفاده خواهد.

    نکته :Consumed memory به مقدار رمی گفته میشود که به ماشین مجازی اختصاص داده شده است، در حالیکه Active memory مقدار رمی که در حال حاظر ماشین مجازی در حال استفاده کردن است میگویند.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 68.2 کیلو بایت



    CPU Over-Commitment

    DRS قابلیت over-committing منابع سخت افزاری سرورتان را ساپورت خواهد کرد. over-committing به این معنی بوده که بیشتر از منابع سخت افزاری موجود بر روی سرورتان به ماشین های مجازی خودتان Resource بدهید. با انتخاب این گرینه به DRS میفهمانید که چند درصد CPU over-committing را مد نظر قرار دهد. در صورت بیشتر شدن از این درصد اقدام به جا به جایی ماشین های مجازی کند. این مقدار میتواند بین 0 تا 500 درصد باشد. این درصد نسبت به کل مقدار CPU در Cluster شما بوده.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 65.7 کیلو بایت



    VMware EVC (VMware Enhanced vMotion compatibility)

    همانطور که در مقاله اول گفتم، یکی از پیش نیاز های DRS هم برند بودن CPU های سرور های شما بوده. CPU های سرور شما یا باید AMD یا INTEL بوده و امکان Cluster کردن سرور هایی با این دو برند CPU امکان پذیر نبوده. هم برند بودن CPU ها هم کافی نبوده بلکه باید هم خانواده باشند. اما سنارویی رو فرض کنید که شما چند سرور دارید که همه از CPU های Intel بهره میبرند اما از یک خانواده نیستند. برای حل این مشکل VMware قابلیتی را معرفی کرده با نام VMware EVC که کاری که میکند این بوده که قابلیت CPU ها از خانواده های بالاتر را آنقدر پایین خواهد آورد تا تمام CPU به حالت Compatibility در آیند. در اصل Compatibility را با پایین اوردن سطح CPU ها از خانواده های بالاتر تا سطح CPU از خانواده های پایین تر ایجاد خواهد کرد.

    نکته :استفاده از EVC باعث میشود که یک سری ز قابلیت های CPU های شما از بین رود و قابل استفاده نباشد.

    نکته :اگر بعد از فعال کردن DRS هنوز از EVC استفاده نکرده باشید و در حال حاظر نیاز دارید تا EVC را فعال کنید باید تمام ماشین های مجازی که بر روی سروری که CPU آن بالاتر بوده و بخاطر EVC سطحش پایین آمده را خاموش کرد.

    برای فعال کردن EVC وارد تنظیمات Cluster خود شوید و در پایین صفحه VMware EVC را انتخاب کنید و بر روی Edit کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 52.9 کیلو بایت



    چون CPU هر دو عدد سرور Intel بوده پس بر روی Intel قرار میدهم، همانطور که مشاهده میکنید با خطا مواجه خواهید شد. من یک Level پایین تر خواهم آمد و همانطور که میبینید تنظیمات در حالت سبز قرار گرفته به این منظور که Compatibility برقرا بوده.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 72.1 کیلو بایت


    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 63.9 کیلو بایت



    بر روی اکی کلیک میکنم و تنظیمات Save خواهد شد.

    نکته : شاید برای شما سوال پیش آید که چرا خطایی باب بر اینکه باید ماشین های مجازی بر روی سروری که CPU بالاتر داشته خاموش شوند را مشاهده نکردید؟ جواب ساده است، ماشین مجازی بر روی سرور من روشن نبوده.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 53.7 کیلو بایت



    نکته آخر برای تشخیص درست گزینه ای که باید شما در EVC انتخاب کنید یک روش است که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

    کافی است سرور خودتان را انتخاب کنید و در بخش summary در قسمت Configuration یک بخشی است با نام EVC Mode که شامل دو بخش است.

    Current EVC Mode : نشان دهنده EVC mode فعلی بوده.

    Supported EVC Modes : نشان دهنده EVC Mode هایی بوده که این سرور با آن ها Compatible است.

    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 77.0 کیلو بایت


    نکته :برای انتخاب EVC Mode پایین ترین EVC که تمام سرور ها ساپورت میکنند را انتخاب کنید.

    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 11-10-2018, 02:36 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X