اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

راه اندازی vApp در VMWare vSphere ESXI

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    راه اندازی vApp در VMWare vSphere ESXI

    vApp یکی از قابیت های بسیار جالب در VMWare ESXI vSphere بوده که با مفهوم Resource pool مقداری شباهت دارد، شما مانند Resource pool میتوانید در vApp منابع رو به چندین ماشین مجازی اختصاص دهید و دقیقا کار Resource pool را برای شما انجام خواهد داد. vApp علاوه بر تخصیص منابع به شما این امکان را میدهد که ماشین مجازی به آن اضافه کنید و برای روشن و خاموش شدن این ماشین ها الویت قرار دهید. شما میتوانید vApp را روشن کنید و همچنین خاموش کنید. vApp بیشتر زمانی استفاده میشود که شما چندین ماشین مجازی دارید که به همدیگر وابسته هستند بطور مثال فرض کنید که شما web server دارید که Database آن در یک سرور دیگر بوده و نیاز است که اول DB شما روشن شود و بعد از آن سرور web شما روشن شود، شما میتوانید این کار را بوسیله الویت در vApp انجام دهید. قابلیت دیگر این بوده که شما میتوانید از کل vApp خودتان Clone و حتی Template ایجاد کنید و در جای دیگر Deploy کنید. در ادامه موارد بالا را بیشتر مورد بررسی قرار خواهیم داد.



    ایجاد کردن vApp

    نکته : قبل از ایجاد کردن vApp شما باید دو پیش نیاز را داشته باشید. داشتن vCenter و فعال بودن DRS بر روی Cluster دو پیش نیاز قبل از ایجاد کردن vApp هستند. (DRS چطور فعال میشه سینا جان)

    برای ساخت یک vApp کافی است بر روی Cluster خودتان راست کلیک کرده و vApp را انتخاب کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 100.3 کیلو بایت





    بر روی Create a new vApp کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 57.6 کیلو بایت




    یک نام برای vApp خودتان قرار دهید و همچنین محل قرار گرفتن این vApp را مشخص کنید. یک vApp چون قابل روشن و خاموش شدن بوده و یک جورایی تعدادی از خصایص یک ماشین مجازی را داشته پس مانند یک VM باید محل قرار گیری این vApp را مشخص کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 72.2 کیلو بایت






    در صفحه بعد شما تنظیمات مشابه Resource pool را مشاهده میکنید که در مقاله مربوط به Resource pool مورد بررسی قرار گرفته است.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 74.2 کیلو بایت





    در اخر بعد از بررسی مجدد تنظیمات بر روی Finish کلیک کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 57.0 کیلو بایت






    برای بررسی تنظیمات مربوط به Order بر روی vApp خودتان راست کلیک کنید و Edit setting را انتخاب کنید تا وارد بخش تنظیمات vApp شوید. در بخش مربوط به CPU resources و Memory resources تنظیمات کاملا مشابه Resource pool بوده.

    بخش دیگری با نام unrecognized OVF section بوده که زمانی امکان دارد به شما مقداری نشان دهد که این vApp از طریق یک OVF ای در ساختار vCenter شما Deploy شده باشد که از طریق vSphere web client از این vApp به اصطلاح Template گرفته نشده باشد.

    بخش بعدی مربوط به IP allocation بوده که در مقاله بعدی بصورت کامل توضیح خواهم داد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 64.6 کیلو بایت






    مهمترین بخش در vApp همین Start order بوده که شما میتوانید برای روشن و خاموش شدن ماشین های مجازی خودتان الویت قرار دهید. قبل از بررسی این قابلیت شما باید ماشین های مجازی مدنظرتان را به این vApp اضافه کنید که شما میتوانید با Drag and Drop کردن ماشین های مجازی خودتان این کار را انجام دهید.

    همانطور که مشاهده مکیند من دو عدد ماشین مجازی در این vApp دارم که نیاز دارم اول ACS روشن شود و بعد از آن Client روشن بشود.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 83.0 کیلو بایت





    شما میتوانید با آن دو فلش بالا و پایین ماشین های مجازی خودتان را بین گرو ها جا به جا کنید. من Client را در گروه دوم قرار خواهم داد تا در زمان روشن شدن اول ماشین های گروه 1 روشن شوند و بعد از گروه 1 ماشین های گروه 2 روشن بشوند.

    نکته : به تعداد ماشین های مجازی شما گروه ایجاد خواهد شد.

    نکته : در زمان خاموش شدن روند کار برعکس خواهد بود به این معنی که، اول گروه 2 خاموش میشود و بعد از گروه 1 خاموش خواهد شد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 2 حجم: 80.4 کیلو بایت






    در بخش Start Action دو گزینه بوده که میتواند به نیاز شما تغییر بکند. Startup sequence precedes when به این معنی است که بعد از چند ثانیه سراغ گروه بعدی برود و ماشین های مجازی گروه بعدی را روشن کند. تنظیم دیگر VMware Tools are ready گزینه خوبی بوده به این منظور که اگر ماشین های مجازی گروه 1 روشن شوند زمانی سراغ گروه بعدی خواهد رفت که vCenter از VMware tools ماشین های مجازی گروه 1 شما Heartbeat دریافت کند.

    در بخش Shutdown Action شما باید Operation را انتخاب کنید. انتخاب Operation به نصب VMware tools بر خواهد گشت، به این منظور که اگر شما بر روی ماشین های مجازی خودتان VMware tools نصب دارید پس guess shutdown را انتخاب کرده و یک زمان Delay هم بین خاموش شدن ماشین های بین گروه ها انتخاب کنید. اگر ماشین های مجازی شما VMware tools ندارند پش Poweroff بهترین گزینه بود و گزینه آخر هم Suspend بوده که شما ماشین های خودتان را در حالت Suspend قرار میدهید گزینه Suspend را انتخاب کنید.

    نکته : در یک زمان فقط یک Shutdown operation را بر روی vApp میتوانید تنظیم کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 87.2 کیلو بایت





    بخش بعدی Product که میتوانید اطلاعاتی در مورد سرویس که این vApp در حال دادن است اطلاعاتی را وارد کنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 84.8 کیلو بایت





    به عنوان نکته آخر در این مقاله شما میتوانید از vApp خودتان Clone و حتی Template بگیرید. اگر در یک vApp شما سه عدد ماشین مجازی دارید و از vApp خودتان Template بگیرید، هر سه ماشین در این Template بوده به این منظور که اگر در جایی دیگر این Template را Deploy کنید تمام ماشین های این vApp هم Deploy خواهد شد.

    امیدوارم این مقاله مفید واقع شده باشد.
    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 10-16-2018, 05:44 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X