اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

بررسی Proactive HA در vSphere بخش پنجم

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    بررسی Proactive HA در vSphere بخش پنجم

    با سلام در ادامه مباحث vSphere HA قصد دارم به بررسی Proactive HA بپردازم.

    Proactive HA

    یکی از ویژگی های جدیدی که به HA در vSphere 6.5 اضافه شده همین Proactive HA بوده. این امکان شما را در مقابل Hardware failure محافظت خواهد کرد. همانطور که در مقالات قبل vSphere HA بررسی کردیم، vSphere HA پس از Fail شدن یک Host تمام ماشین های بر روی آن Host را بر روی Host های دیگر در کلاستر ریستارت کرده.

    ریستارت ماشین های مجازی قطعا مقداری Downtime خواهد داشت، برای حل این مشکل میتوان از Proactive HA استفاده کرد. Proactive HA سخت افزار سرور شما را از طریق سنسور های سرور مانیتور کرده و اگر تشخیص دهد که امکان اتفاق افتادن Failure در آینده موجود است سریعا دست به یک اقدامی خواهد زد. در ادامه زمانی که تنظیمات Proactive HA را انجام میدهیم این اقدامات را بررسی خواهیم کرد.

    نکته : برای عملکرد Proactive HA نیاز است که DRS بر روی Cluster شما فعال باشد در غیر اینصورت امکان فعال کردن Proactive HA نبوده. Proactive HA نیاز به DRS خواهد داشت تا در صورت پیش بینی هر گونه Failure سریعا ماشین های مجازی را VMotion کند.

    نکته : برای عملکرد Proactive HA علاوه بر DRS نیاز است که بر روی سرو شما ESXI همان شر;ت نصب شده باشد. مثلا اگر سرور شما HP بوده، باید Image esxi ساخته شده توسط شرکت HP نصب شود.

    Proactive HA یک سری بخش های یک سرور را مانیتور میکند این بخش ها عبارتند از :

    Power Supply
    Memory
    Fan
    Storage
    Network








    فعال سازی Proactive HA

    برای فعال سازی Proactive HA وارد تنظیمات HA کلاستر خودتان شوید و گزینه Proactive HA را در حالت فعال قرار دهید.

    نکته : اگر DRS بر روی Cluster شما فعال نباشد این گزینه در حالت غیر فعال بوده و شما قادر به تنظیم آن نخواهید بود.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vSphere-6.5-High-Availability_Proactive-HA_1.jpg مشاهده: 1 حجم: 145.1 کیلو بایت





    بر روی گزینه Edit کلیک کرده تا تنظیمات HA نمایش داده شود. بعد از باز شدن صفحه تنظیمات HA کافیست تیک Proactive HA را در حالت فعال قرار دهید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vSphere-6.5-High-Availability_Proactive-HA_2.jpg مشاهده: 1 حجم: 98.7 کیلو بایت





    بعد از فعال سازی Proactive HA نیاز به انجام تنظیمات بعدی بوده. برای مشاهده تنظیمات Proactive HA، در همان صفحه تنظیمات HA وارد بخش Proactive HA failures and respond شوید.

    در بخش اول تنظمیات Automation level را دارای دو انتخاب بوده که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

    Manual

    بعد از تشخیص امکان Fail شدن یک سرور ، میتوانید از طریق VMotion قبل از اینکه سرو بصورت کامل Fail شود ماشین های مجازی را به سرور های دیگر در Cluster منتقل کنید. اگر گزینه Manual را انتخاب کنید خود HA این کار را برای شما انجام نمیدهد( جا به جایی ماشین های مجازی) بلکه به شما پیشنهاد میدهد و شما خودتان دستی باید عمل انتقال را انجام بدهید.

    Automated

    دقیقا مشابه تعریف بالا، با این تفاوت که عمل انتقال ماشین های مجازی بصورت اتوماتیک بوده و بر اساس لود بر روی سرور های Host انتقال ماشین ها انجام خواهد شد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vSphere-6.5-High-Availability_Proactive-HA_3.jpg مشاهده: 1 حجم: 84.9 کیلو بایت




    remediation

    بخش دوم مربوط به remediation بوده که شامل سه انتخاب بوده که در ادامه بررسی خواهیم کرد.

    Quarantine mode for all failures

    با انتخاب این گزینه در صورت هر نوع پیش بینی Failure ماشین های مجازی انتقال نخواهند پیدا کرد اما سرور در حالت قرنطینه قرار خواهد گرفت به این مفهوم که ماشین مجازی جدیدی بر روی این سرور نمیتوان ایجاد کرد.

    Mixed Mode (Quarantine mode for moderate and Maintenance Mode for Severe Failure)

    مشکلات سخت افزاری سرور های میتواند به دو دسته تقسیم شود یکی دسته moderate به معنی مشکلات معمولی و Severe مشکلات هاد یا وخیم. اگر مشکلات در حالت moderate بوده سرور در حالت قرنطینه قرار خواهد گرفت و اگر Severe سرور د حالت Maintenance mode خواهد گرفت و اتفاقی که میافتد ماشین های مجازی قبل از رفتن به حالت Maintenance باید انتقال پیدا کنند.

    Maintenance mode for all failures

    این گزینه در هر حالتی ماشین های مجازی را به سرور های دیگر انتقال خواهد داد و Host را در حالت Maintenance قرار میدهد.

    برای نکته اخر برای مشاهده Hardware Status سرور ها خودتان میتوانید بعد از انتاخب سرورتان وارد بخش Monitor شده و بعد از آن Hardware Status، که لیست سخت افزار های موجود بر روی سرور و همچنین وضعیت آن ها را نشان میدهد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 103.7 کیلو بایت



    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Sinamcp; در تاریخ/ساعت 09-09-2018, 09:39 AM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X