اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

ساخت اولین Virtual Switch

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    ساخت اولین Virtual Switch

    با سلام در ادامه بررسی مباحث Netwroking در vSphere میرسیم به نحوه ساخت اولین virtual switch.
    نکته مهم این بوده که ما در ساختار vSphere دو نوع سوییچ داشته که اولی Standard switch و Distributed switch بوده.در مقالات ابتدایی ما به بررسی Standard Switch خواهیم پرداخت و در مقالات بعدی به بررسی سویچ های Distributed.

    Standard Switch
    سوییچ های استاندارد سوییچ های بود که در سطح خود esxi مدیریت میشود به این منظور که سوییچ ها منحصر به یک سرور esxi بوده به این منظور که اگر شما 3 عدد سرور داشته باشید و نیاز داشته باشید که MTU(maximum transmission unit) را تغییر دهید باید تک تک بر روی سرور های این عمل را انجام دهید.البته شما برای رفع این محدودیت میتوانید از Distributed Switch ها استفاده کنید که بصورت متمرکز میتونید سوییچ های مجازی خود را مدیریت کنید و همچنین از امکانات Advance هم استفاده کنید که در مقالات بعدی به بررسی این نوع سوییج ها خواهیم پرداخت.

    ساخت اولین Standard Switch

    از طریق web client به ویسنتر لاگین کرده و بر روی سرور مورد نظر کلیک کرده و وارد سربرگ Configure شوید.(برای ایجاد Standard switch شما حتی میتوانید از طریق host client به سرور متصل شده و اقدام به ایجاد یک Standard switch کنید که مراحل مشابه بوده)
    در سربرگ Configure در بخش Networking وارد virtual switch شوید.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	1.png
نمایش ها:	798
اندازه:	56.4 KB
شناسه:	24668
    همانطور که میبینید لیست تمام سوییچ هایی که این در این سرور ایجاد شده را مشاهده میکنید.
    بعد از نصب esxi بصورت پیش فرض یک سوییچ مجازی با نام vSwitch0 ساخته میشود که دو عدد port group در ان قرار داشته یکی Managment که برای اتصال VMkernel بوده و دیگری VM Netwrok که برای اتصال ماشین های مجازی بوده که در آینده ایجاد خواهید کرد.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	3.png
نمایش ها:	792
اندازه:	56.7 KB
شناسه:	24674
    برای ایجاد یک سوییچ جدید فقط کافی است بر روی Add host networking کلیک کرده.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	4.png
نمایش ها:	736
اندازه:	57.1 KB
شناسه:	24675
    در صفحه باز شده شما سه انتخاب دارید که گرینه اول VMkernel Network Adaptor بوده برای که این گزینه زمانی ایجاد استفاده میشود که شما یک نیاز به ایجاد یک VMkernel داشته باشید،گزینه دوم برای اضافه کردن کارت شبکه به یک سوویچ استفاده میشود و گزینه اخر برای ایجاد یک port group از نوع Virtual machine بوده که برای اتصال ماشین مجازی استفاده خواهد شد. نکته مهم این گزینه ها فقط برای ساخت یک سوییچ جدید استفاده نمیشود بلکه شما میتوانید هدفتان ساخت یک VMkernel بوده که قرار است به یک سوییچی که از قبل موجود بوده اضافه شود.
    در این سناریو چون هدف فقط ساخت سوییچ مجازی بوده و فعلا نیازی به ساخت VMkernel و VM port group نداشته پس گزینه دوم را انتخاب میکنم تا علاوه بر ساخت یک سوییچ مجازی یک کازت شده یا بهتر بگم vmnic به ان اختصاص بدم برای ارتباط با شبکه خارجی.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	5.png
نمایش ها:	738
اندازه:	56.2 KB
شناسه:	24679
    نکته مهم اگر سوییچ شما به هر دلیلی نیازی به ارتباط با شبکه بیرونی نداشته باشد میتوانید یک سوییچ بدون vmnic ایجاد کنید.
    در این بخش به شما دو انتخاب میدهد انتخاب اول اضافه کردن یک vmnic به یک سوییچ که از قبل داشتید یا ایجاد یک سوییچ جدید و اختصاص دادن یک vmnic به ان.پس من گزینه دوم را انتخاب کرده.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	6.png
نمایش ها:	752
اندازه:	52.5 KB
شناسه:	24680
    در بخش بعدی شما باید مشخص کنید که کدام vmnic های سرور خود را میخواهید به این سوییچ اختصاص بدهید.
    فقط vmnic هایی به شما نشان داده میشود که به سوییچ دیگری اختصاص نداده شده باشد.
    vmnic ها را میتوان در سه حالت قرار داد:حالت اول Active بوده که هر vmnic که در این حالت باشد اجازه ارسال و دریافت ترافیک را خواهد داشت،شما میتوانید بیش از یک کارت شبکه در حالت Active قرارر دهید که برای Load sharing استفاده میشود.حالت دوم Standby به این معنی که کارت vmnic اجازه ارسال و دریافت ترافیک را نخواهد داشت مگر اینکه کارت شبکه ای از حالت Active از کار بیوفتد و در جا جایگزین vmnic معیوب شود.حالت اخر unused بوده که از این کارت شبکه اصلا استفاده نمیشود حتی اگر یکی از vmnic ها در حالت active از کار بیوفتد(در مقالات بعدی بیشتر در مورد این حالت صحبت خواهم کرد)
    پس من بر روی علامت + سبز رنگ کلیک کرده تا مارت شبکه های unsued بر رویسرور را به من نشان دهد و از این کارت شبکه ها یکی را انتخاب کنم.بعد از انتخاب کردن بر روی Next کلیلک کرده و در اخر finish.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	7.png
نمایش ها:	733
اندازه:	54.6 KB
شناسه:	24684
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	8.png
نمایش ها:	771
اندازه:	58.4 KB
شناسه:	24685
    همانطور که میبینید یک standard switch با نام vSwitch1 ایجاد شده است.
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	10.png
نمایش ها:	743
اندازه:	58.2 KB
شناسه:	24688
    برای بزرگتر شدن عکس روی آن کلیک کنید

نام:	11.png
نمایش ها:	752
اندازه:	65.2 KB
شناسه:	24689
    امیدوارم مفید واقع شده باشد.
    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Sinamcp; در تاریخ/ساعت 08-01-2018, 09:46 AM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X