اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

بررسی Virtual NIC Adaptor ها در VMware VSphere ESXI

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    بررسی Virtual NIC Adaptor ها در VMware VSphere ESXI

    در این مقاله قصد دارم انواع NIC Adaptor در VMware ESXI را با هم بررسی کنیم. ادمین های VMware چندین انتخاب برای Virtual NIC Adaptor ماشین مجازی داشته که من در این مقاله به سه مورد از پرکاربرد ترین این نوع آدپتورها خواهم پرداخت و با هم تفاوت بین این سه نوع را بررسی میکنیم.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: e1000-emulated.png مشاهده: 1 حجم: 69.3 کیلو بایت





    Virtual Adaptor ها بصورت کلی به دو نوع اصلی تقسیم میشوند :



    نوع اول Emulated

    این نوع آدپتورها دقیقا یک نسخه شبیه سازی شده از نمونه های واقعی کارت شبکه هایی بوده که شما در محیط فیزیکی از ان ها استفاده میکنید کارت شبکه های شرکت Intel که بر روی سرور و دسکتاب های شما بوده.

    VMkernel به شکلی این کارت شبکه ها را شبیه سازی میکند که ماشین های مجازی فکر کنند که یک کارت شبکه واقعی به ان متصل شده و بعد متصل کردن کارت شبکه مجازی به virtual machine خود، سیستم عامل بصورت plug and play درایور این کارت شبکه ها را نصب کرده و قابل استفاده میکند. در ادامه دو نمونه اصلی و پرکاربرد را با هم بررسی خواهیم کرد


    E1000

    این نوع کارت شبکه نمونه شبیه سازی شده کارت شبکه های شرکت Intel (1G Intel 82545EM) بوده که نکته بسیار مهم این نوع کارت شبکه در تمام سیستم عامل های windows 2003 به بعد قابل شناسایی بوده به این منظور که درایور این کارت شبکه در خود سیستم عامل بوده و بصورت plug and play نصب خواهد شد این کارت شبکه انتخاب پیش فرض بعد از ایجاد ماشین مجازی میباشد.


    E1000e

    این نوع کارت شبکه نمونه شبیه سازی شده کارت شبکه های شرکت Intel (1G Intel 82574) بوده که از سیستم عامل ویندوز سرور 2012 به بعد قابل استفاده بوده، و نکته مهم این نوع کارت شبکه ها این بوده که نیاز است که Hardware Version ماشین مجازی 8 یا بالاتر باشد.


    در تصویر زیر یک نمونه از کارت شبکه E1000 در ویندوز سرور 2088 R2 را مشاهده میکنید.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vmxnet-8a.png مشاهده: 3 حجم: 48.5 کیلو بایت





    شاید نکته بسیار خوب در مورد این نوع از کارت شبکه ها نصب شدن درایور در سیستم عامل ها بصورت plug and play بوده و همچنین نکته مهم این نوع کارت شبکه ها در زمان boot اولیه قبل نصب سیستم عامل قابل استفاده بوده و برای سناریوهای WDS (Windows deployment service) و حتی SCCM (System center configuration manager) که نصب سیستم عامل از طریق شبکه را انجام میدهند بسیار مناسب بوده، اما جنبه منفی افزایش بار کاری بر روی VMkernel و در کل ESXI بوده که بدلیل شبیه سازی این نوع کارت شبکه ها به منظور اینکه ترافیک ارسال شده از ماشین مجازی اول به دست ESXI امده سپس ESXI به Network Stack ارسال میکند که به همین منظور، برای هر ترافیک ارسالی و دریافتی نیاز است پردازش اضافی بر روی ESXI انجام شود و VMkernel نیاز دارد که بصورت Real Time عمل شبیه سازی این نوع کارت شبکه ها را انجام دهد، باعث افزایش پروسس بر روی CPU میشود.



    نوع دوم Paravirtualized

    نمونه بعدی Paravirtualized بوده که جدیدترین و پرکاربرد ترین این نمونه از کارت شبکه ها VMXNET3 بوئه که در ادامه بررسی خواهیم کرد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vmxnet3-paravirtualized-a.png مشاهده: 1 حجم: 71.7 کیلو بایت




    VMXNET3

    این نمونه از کارت شبکه شبیه سازی شده از هیچ گونه کارت شبکه های فیزیکی نبوده بلکه یک نمونه کارت شبکه بوده که توسط خود شرکت VMware ایجاد شده است. نکته مهم این نوع کارت شبکه در زمان نصب سیستم عامل به عنوان یک دستکاه unknown بوده مانند یک کارت PCI که درایورش در خود سیستم عامل نبوده پس شما از این نوع کارت شبکه نمیتوانید برای سناریو های WDS استفاده کنید چون قادر به اسفاده از PXE (Preboot eXecution Environment) نبوده چون اصلا سیستم عامل این کارت شبکه را شناسایی نمیکند. بعد از نصب سیستم عامل باز هم کارت شبکه شما در حالت unknown و باید درایورش را بصورت دستی نصب کنید که این عمل با نصب VMware tools انجام خواهد شد. البته یک نکته در مورد نصب سیستم عامل از طریق WDS با استفاده از SCCM مد نظر داشته باشید که شما میتوانید درایور کارت شبکه VMXNET3 را در boot image قرار بدهید و در نتیجه در زمان نصب شما به مشکل نخواهید خورد چون شما درایور را دستی در boot image قرار دادید (این بحث کلا خارج از موضوع ما بوده فقط برای افزایش اطلاعات کسانی که از SCCM استفاده میکنند و متخصص SCCM بوده عرض کردم.)
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vmxnet-driver.png مشاهده: 1 حجم: 45.7 کیلو بایت





    بعد از نصب VMware tools سیستم عامل شما یک کارت شبکه را شناسایی کرده، و بلافاصله بعد نصب درایور شروع به ارسال و دریافت ترافیک میکند.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: vmxnet-14.png مشاهده: 1 حجم: 10.5 کیلو بایت





    از لحاظ سیستم عامل این نوع کارت شبکه ها 10G میباشد.

    نکته مهم : به غیر از VMXNET3 ما دو نمونه دیگه از این نوع کارت شبکه ها داریم VMXNET و VMXNET2 که نسخه های قدیمی بوده و از Hardware version 7 به بعد پیشنهاد شده از VMXNET3 بدلیل optimized تر بودن استفاده کنید.

    جمله آخر چون VMXNET3 به هیچ عنوان شبیه سازی نمیشود بلکه در کد خود VMkernel است، نسبت به نمونه Emulated بسیار بهتر میباشد و از لحاظ Performance و هم از لحاظ ترافیکی بر روی سیستم عامل و همچنین ESXI باری نخواهد گذاشت.


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید.

    نحوه ساخت VM Template در VMware VSphere ESXi

    نحوه کار با Snapshot در VMware ESXI (بخش اول)

    آموزش ایجاد فایل OVA و OVF در VMware ESXI

    تفاوت Thick و Thin چیست؟

    نحوه انتقال/کپی VM (ویرچوال ماشین) به سرور یا Storage جدید


    امیدوارم مفید واقع شده باشد
    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 07-08-2018, 06:01 PM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X