اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آموزش ويدیوی نصب و کانفیگ سی پنل (Cpanel)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آموزش ويدیوی نصب و کانفیگ سی پنل (Cpanel)

    به نام خدا به الاخره بعد از چندین ماه درگیری و مشغول بیش از 10دوره یک سری از دوره های ما آماده شده و امروز اولین دوره و اولین قسمت اون رو منتشر کردیم، دوره نصب و کانفیگ سی پنل به زبان فارسی این دوره توسط هاست هی کاملا اختصاصی تهیه شده و وقت زیادی صرف دوره ها شده امیدوارم خوشتون بیاد و مفید باشه لطفا هر انتقادی از آموزش ها دارید به بنده ایمیل بنده برخی از دوستان شاید به برخی از کلمات من خرده بگیرند که باید عرض کنم من سعی کردم خیلی عامیانه و خودمونی مباحث رو توضیح بدم و زیاد کاربران رو درگیر لغات مختلف نکنم.

    سی پنل (Cpanel) بدون شک یکی از بهترین کنترل پنل های لینوکس برای مدیریت سرویس های میزبانی وب و سرور میباشد. سی پنل از محبوبیت و شهرت بسیار زیادی برخوردار هست و امکانات زیادی در اختیار کاربر قرار میدهد همچنین سی پنل دارای رابط کاربری (UI) بسیار زیبا میباشد که انصافا این زیبایی با انتشار هر نسخه جدید از سی پنل دستخوش تغییرات شده و زیبا تر و کاربر پسندتر (UX) میگردد. سی پنل با زبان برنامه نویسی پرل(Perl) نوشته شده و از امنیت و پایداری بسیار خوبی برخوردار میباشد. سی پنل دارای محیط های کاری مختلف میباشد که شامل دو محیط کاری یا بخش کاربر (Cpanel) و بخش مدیریت و نمایندگان (WHM) میباشد. همچنین سی پنل دارای لایسنس بوده و برای استفاده از آن هر ماه باید هزینه ای جهت خرید لایسنس پرداخت کنید.

    در این دوره ویدئویی ما به نصب و کانفیگ این کنترل پنل محبوب پرداخته ایم. در قسمت اول توضیحاتی در مورد سی پنل خواهیم داد و به سایت سی پنل مراجعه کرده و الزامات و داکیومنت های آن را کمی با هم برررسی میکنیم. در این دوره شما با نحوه ساخت ماشین مجازی در VMware Esxi آشنا خواهید کرد همچنین نحوه آپلود فایل ISO سیستم عامل سنتوس را بر روی Esxi به چندین روش مختلف به شما خواهیم آموخت و پس از آن با نصب و کانفیگ سیستم عامل لینوکس سنتوس (Linux Centos) آشنا خواهید شد و توضیحاتی در مورد پارتیشن بندی صحیح و اصولی برای سی پنل خواهیم داد و شما را با پارتیشن بندی LVM آشنا خواهیم کرد. پس از آن پکیج ها و کارای هایی که لازم است پس از نصب سیستم عامل سنتوس انجام دهید را به شما می آموزیم و پس از آن شروع به نصب و کانفیگ کنترل پنل محبوب سی پنل میکنیم که این قسمت ها شامل نصب سی پنل، نصب پلاگین های کاربردی و مورد نیاز برای سی پنل، نصب و پیکربندی فایروال، صحبت در مورد Easyapache 4 و انتخاب ورژن مناسب php و استفاده از قابلیت جدید سی پنل تحت عنوان Multi PHP و صحبت در مورد حمله DDoS و راه های مقابله با این نوع حمله میباشد. همچنین در مورد کانفیگ سرویس های مانند مای اسکیوال (MySQL)، اف تی پی (FTP) و ... صحبت خواهیم کرد.

    در این دوره سعی شده تمامی مطالب به ساده ترین شکل ممکن بیان گردد پس اگر کاربر تازه کار هستید نترسید رایگان ببینید و لذت ببرید امیدواریم که این دوره مورد استقبال شما دوستان قرار بگیره

    هر روز سعی میکنم یک قسمتش رو قرار بدم. در کنار این دوره دوره نصب و کانفیگ دایرکت ادمین هم تولید شده که بزودی منتظر میگردد همچنین دوره های کار با کنترل پنل سی پنل، کار با کنترل پنل دایرکت ادمین، WHMCS، پیاده سازی ساختار LAMP در ابونتو سرور،آموزش نصب و کار با vmware esxi و... که در روز های آینده منتشر میگردد و کاربران کاملا رایگان میتوانند دسترسی پیدا کنند به این آموزش ها.

    امروز من قسمت اولش رو بر روی وبلاگ و شبکه های اجتماعی قرار دادم انشالله در روز های اینده هم دیگر قسمت ها رو در همین تاپیک قرار میدم پس لطفا از ارسال پاسخ خودداری کنید و از مدیر محترم این بخش هم تقاضا دارم موضوع رو مهم کنند. سپاس

    مشاهده قسمت اول آموزش ویدیویی نصب و کانفیگ سی پنل
    کد PHP:
    https://www.youtube.com/watch?v=vSiSU0frRVc
    http://www.aparat.com/v/lf3oV 
    لطفا از ارسال پاسخ در این تاپیک خود داری کنید هر نظر و سوالی دارید در زیر پست نظر ارسال کنید یا تاپیکی برای سوال و جواب باز خواهد شد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 04:47 AM.

    #2
    در قسمت دوم شما را با Vmware Esxi آشنا میکنیم و بهتون می آموزیم که چگونه نرم افزار Vmware Vsphere Client را جهت دسترسی به Vmware Esxi دانلود و نصب کنید و همچنین در مورد نحوه آپولد فایل ISO سیستم عامل خودتون رو روی Esxi صحبت میکنیم و پس از اون میرور هاست هی رو به شما جهت دانلود فایل ایزوی سیستم عامل سنتوس معرفی میکنیم و درنهایت هم نحوه ساخت ماشین مجازی رو به شما می آموزیم می آموزیم.انشالله در قسمت سوم به چگونگی نصب سنتوس و پارتیشن بندی صحیح برای سی پنل میپردازیم و به شما نحوه پارتیشن بندی LVM رو می آموزیم.
    کد PHP:
    https://youtu.be/YYExIPIubWc

    http://aparat.com/ 

    لطفا از ارسال پاسخ در این تاپیک خود داری کنید هر نظر و سوالی دارید در زیر پست نظر ارسال کنید یا تاپیکی برای سوال و جواب باز خواهد شد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-13-2020, 04:47 AM.

    کامنت

    درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

    انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

    شبکه های اجتماعی
    در حال انجام ...
    X