اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

بوق اشغال در تماس ورودی و خروجی در ایزابل

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    بوق اشغال در تماس ورودی و خروجی در ایزابل

    با سلام خدمت اساتید محترم
    بنده ویز (ایزابل فارسی) را نصب کردم و تنظیمات ترانک رو مانند آموزش خود شرکت آسیاتک انجام دادم. (خط ویپ را از اسیاتک تهیه کردم)
    تمامی اطلاعات هم درست وارد کردم.
    تنظیمات ورودی و خروجی هم چک کردم صحیح هست.
    سرور هم به بیرون پینگ دارد و داخلی ها هم با هم تماس برقرار میکنند، ولی زمان تماس از بیرون به ایزابل بوق اشغال میزند و زمان تماس خروجی پیام شماره موردنظر پاسخگو نیست میدهد.

    تنظیمات ترانک:
    host=voice.asiatech.ir
    username=219101xxxx
    secret=PASSWORD
    fromuser=219101xxxx
    type=friend
    qualify=yes
    insecure=port,invite
    disallow=all
    context=from-trunk
    allow=alaw&ulaw
    nat=force_report,comedia


    ممنون میشم راهنمایی نمایید.
    با تشکر

    #2
    سلام لطفا طبق این آموزش برید جلو ببینید مشکل تون حل میشه.

    آموزش ریجیستر کردن ترانک سیپ آسیاتل روی سرورهای الستیکس یا ایزابل

    من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

    کامنت


      #3
      نوشته شده توسط amir مشاهده پست
      سلام لطفا طبق این آموزش برید جلو ببینید مشکل تون حل میشه.

      آموزش ریجیستر کردن ترانک سیپ آسیاتل روی سرورهای الستیکس یا ایزابل
      سلام
      نه متاسفانه جواب نگرفتم.
      آیا کسی هست که این تنظیمات رو برام انجام بده و هزینه چقدر هست؟

      کامنت


        #4
        utabpars اوکی. نیازی نیست هزینه کنید. همین جا بگید کمک تون میکنیم. فقط چند تا سوال. از توی کنسول استریسک چک کنید ببینید ترانک تون اصلا ریجیستر شده؟ دوم موقع تماس ورودی از توی کنسول استریسک لاگ ها رو چک کنید ببینید تماس اصلا به سرور میرسه؟ سوم موقع تماس خروجی باز هم از توی لاگ های کنسول چک کنید ببینید اصلا تماس تون به سمت ترانک آسیاتک هدایت میشه یا نه؟ چهارم پینگ voice.asiatech.ir رو چک کنید از توی سرور ببینید اصلا این آدرس رو دسترسی دارید یا خیر؟

        من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

        کامنت


          #5
          نوشته شده توسط amir مشاهده پست
          utabpars اوکی. نیازی نیست هزینه کنید. همین جا بگید کمک تون میکنیم. فقط چند تا سوال. از توی کنسول استریسک چک کنید ببینید ترانک تون اصلا ریجیستر شده؟ دوم موقع تماس ورودی از توی کنسول استریسک لاگ ها رو چک کنید ببینید تماس اصلا به سرور میرسه؟ سوم موقع تماس خروجی باز هم از توی لاگ های کنسول چک کنید ببینید اصلا تماس تون به سمت ترانک آسیاتک هدایت میشه یا نه؟ چهارم پینگ voice.asiatech.ir رو چک کنید از توی سرور ببینید اصلا این آدرس رو دسترسی دارید یا خیر؟
          سلام
          ممنونم از راهنمایتون
          بله ترانک رجیستر شده، از سرور به بیرون کامل پینگ دارم و پینگ voice.asiatech.ir هم دارم.
          فقط برای دیدن لاگ های استریسک باید از کجا بررسی کنم؟

          کامنت


            #6
            خواهش میکنم. ابتدا به سرورتان لاگین کنید سپس دستور asterisk -rvvvvvvv رو بزنید که وارد کنسول استریسک بشید. بعد از اون تمام اتفاقاتی که توی سرور میوفته اونجا لاگ میشه. یک تماس خروجی و ورودی بگیرید ببینید لاگ تماس ها رو اونجا مشاهده میکنید. البته با توجه به مواردی که گفتید اگر سخت تون بود با پشتیبانی آسیاتک تماس بگیرید خودشون ریموت میزنند و این موارد رو چک میکنند. باز اگر موردی بود در خدمت هستیم.

            من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

            کامنت


              #7
              نوشته شده توسط amir مشاهده پست
              خواهش میکنم. ابتدا به سرورتان لاگین کنید سپس دستور asterisk -rvvvvvvv رو بزنید که وارد کنسول استریسک بشید. بعد از اون تمام اتفاقاتی که توی سرور میوفته اونجا لاگ میشه. یک تماس خروجی و ورودی بگیرید ببینید لاگ تماس ها رو اونجا مشاهده میکنید. البته با توجه به مواردی که گفتید اگر سخت تون بود با پشتیبانی آسیاتک تماس بگیرید خودشون ریموت میزنند و این موارد رو چک میکنند. باز اگر موردی بود در خدمت هستیم.
              الان تماس از ورودی حل شد. ولی تماس به خروجی مشکل داره و شماره رو که میگیرم با زویپر میگه شماره شما اشتباه هست یا برقراری ارتباط مقدور نمیباشد.

              کامنت


                #8
                خب خوشحالیم یک طرف قضیه برطرف شده. اگر دوست داشتید بفرمایید مشکل از چی بود که دوستان دیگه استفاده کنند. برای مشکل تماس خروجی شما ابتدا میبایست از قسمت outbound route یک سرشماره تعریف کنید، مثلا تعریف کنید اگر کسی سرشماره 9 رو گرفت و مابقی شماره ... این به سمت ترانک آسیاتک تون هدایت بشه. آیا شما ترانک خروجی تون رو تعریف کردید بدین صورت ؟

                من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

                کامنت


                  #9
                  نوشته شده توسط amir مشاهده پست
                  خب خوشحالیم یک طرف قضیه برطرف شده. اگر دوست داشتید بفرمایید مشکل از چی بود که دوستان دیگه استفاده کنند. برای مشکل تماس خروجی شما ابتدا میبایست از قسمت outbound route یک سرشماره تعریف کنید، مثلا تعریف کنید اگر کسی سرشماره 9 رو گرفت و مابقی شماره ... این به سمت ترانک آسیاتک تون هدایت بشه. آیا شما ترانک خروجی تون رو تعریف کردید بدین صورت ؟
                  واقعا ممنون استاد عزیز. مشکل خروجی هم حل شد با عدد 9 قبل از شماره ها.
                  آیا امکان دارد هیچ عددی قرار نداد و بصورت عادی شماره را گرفت؟

                  کامنت


                    #10
                    مورد بعدی که باهاش مشکل دارم اینه که بعد از پایان تماس و قطع کردن تماس گیرنده، ارتباط استریسک قطع نشده و پیام شماره مشغول هست رو میده.
                    در فایل sip.conf
                    مقادر زیر رو قرار دادم
                    busydetect=yes
                    busycount=0

                    و سرور رو مجددا راه اندازی کردم ولی مجددا اشغال هست خط ورودی.

                    کامنت


                      #11
                      نوشته شده توسط utabpars مشاهده پست

                      واقعا ممنون استاد عزیز. مشکل خروجی هم حل شد با عدد 9 قبل از شماره ها.
                      آیا امکان دارد هیچ عددی قرار نداد و بصورت عادی شماره را گرفت؟
                      بله توی prefix عدد 9 رو حذف کنید.

                      برای مشکل دیر هنگ آپ شدن تماس ها هم با پشتیبانی آسیاتک تماس بگیرید میتونه مشکل از سمت اونا باشه. اگر حل کردید لطفا اینجا هم نحوه ترابل شوتش رو هم بگذارید که ما هم استفاده کنیم. با سپاس

                      من قلبی بزرگ با رویاهایی بزرگ دارم. دانسته هایمان را با هم به اشتراک بگذاریم.

                      کامنت

                      درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

                      انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

                      شبکه های اجتماعی
                      در حال انجام ...
                      X