اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

آشنایی با ویپ

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    آشنایی با ویپ

    ویپ (VOIP = Voice Over Internet Protocol) چیست ؟

    ویپ (voip) به معنای (انتقال صدا بر بستر اینترنت) میباشد . این تکنولوژی امکان استفاده از تلفن بر بستر اینترنت را که نسبت به تلفن های معمولی با مزیت ها و خصوصیات بیشتری همراه است را برای ما فراهم می نماید .

    در این تکنولوژی که نوعی روش برای تبدیل سیگنال ها ( آنالوگ به دیجیتال ) میباشد، از طریق اینترنت صدایی با کیفیت بالا منتقل میشود و از آن برای برقرای ارتباطات تلفنی در هر جای دنیا استفاده میشود.
    کافی است هزینه مربوط به ISP را بپردازید …


    تلفن مرکزی:

    تلفن مرکزی به جهت مدیریت تمام خطوط تلفن ثابت از یک جای مشخص میباشد. یعنی توسط دستگاهی ثابت که به آن مرکز تلفن گفته میشود بتوان خطوط ثابت تلفن شهری خود را مدیریت نمود و به هر تعدادی که مایل باشیم تلفن داخلی برای افرادی که در آن مجموعه مشغول به کار هستند ایجاد نمائیم .
    از جمله به مهمترین برندهای تلفن های مرکزی میتوان به : گرند استریم ، نیوراک ،سنگوما ، پاناسونیک اشاره نمود.


    تلفن (آی پی فونهای) تصویری:

    تلفنهای تصویری به تلفن های جدید بر بستر شبکه گفته میشوند که دارای دوربین برای ارتباط و یا کنفرانس تصویری ، کنفرانس صوتی با کیفیت صدای hd در داخل شبکه میباشند.
    همچنین برخی از کمپانی ها که این تلفن ها را تولید میکنند آنها را مجهز به سیستم عامل اندروید میکنند تا از ارتباط تصویری اسکایپ هم پشتیبانی کنند ، که این خود یک نوع برتری محسوب میشود.


    امکانات ویپ (voip) :

    همانطور که اشاره کردیم گوشی های ویپ امکانات بسیار فراوانی را به ما ارائه میدهند که از جمله این خصوصیات عبارتند از : ذخیره شماره های ورودی تا ۳۰۰ شماره و ایجاد لیست مخاطبین و برقراری کفرانس های صوتی و تصویری و بسیاری امکانات دیگر .

    آی پی فونها بر اساس امکانات زیادی که دارند به رده های گوناگونی تقسیم می شوند که عبارتند از : کارشناسی و مدیریتی و اپراتوری . که گوشی های مدیریتی دارای سیستم کنفرانس تصویری نیز میباشند که میتوان توسط دوربینی که به آن مجهز است کنفرانس تصوییری بین ۵ نفر را ایجاد نمود ( البته توسط مرکز تماس های مربوطه ) .


    راهنمای خرید گوشی VOIP مناسب

    خرید تلفن آی پی ( VOIP ) مناسب، با توجه به متنوع بودن کالا در بازار همواره یکی از دغدغه های اصلی خریداران بوده . در این مقاله سعی گردیده به زبانی ساده با طرح سوالاتی که یک خریدار در هنگام خرید یک دستگاه تلفن آی پی باید پاسخ دهد تا به نتیجه مطلوب برسد ، به خریداران کمک نماید : گام اول : از چه سیستم تلفنی، و یا فراهم کننده سرویس VoIP استفاده می کنید ؟


    مرحله اول در انتخاب یک آی پی فون ، و بررسی اینکه سرور تلفنی شما با کدام تلفن IP ها سازگارند.
    به این دلیل که ممکن است برخی برندها فقط برای سیستم های تلفنی خاصی سازگارند .(مانند تلفن های سیسکو و آوایا که تنها با سیستم تلفنی مختص خود سازگارند)



    گام دوم : چه افرادی از این تلفن ها (IP Phone ) استفاده می کنند؟

    با توجه به اینکه قرار است چه اشخاصی از این نوع تلفن ها استفاده کنند و به چه امکاناتی نیاز دارند باید تلفن مطلوب را انتخاب کنید . برای مثال ممکن است شخصی نیازبه تلفنی با زنگهای متنوع داشته باشد، در حالی که یک منشی نیاز به تلفنی داشته باشد که تعداد تماس های همزمان زیادی را پشتیبانی کند.و یا درصورتی که نیاز به برقراری ارتباطات تصویری دارید می توانید از تلفن های آی پی تصویری استفاده کنید. گام سوم : به چه امکاناتی از تلفن IP نیاز دارید؟

    اکثر افراد نیازمند یک سری امکانات معمولی مانند Call waiting , Call Transfer, Conference , Call Parking میباشند . برخی امکانات مانند Speaker phone ،صفحه نمایش بزرگ و یا ماژول های توسعه ( ماژولی که در کنار تلفن ها نصب می شوند تا تعداد داخلی های بیشتری را بتوان تعریف کرد) را نیز در برخی تلفن های آی پی می توان یافت. گام چهارم : انتظار دارید چه تعداد تماس ورودی را بتوانید به صورت همزمان دریافت کنید؟

    این یکی از موارد بسیار مهم است . چرا که پاسخ به این سوال تعداد خطوطی که تلفن شما باید پشتیبانی نماید را تعیین می کند.



    گام پنجم : هر چند وقت یک بار از تلفن استفاده مینمائید؟

    اگر قرار باشد هر روز و مدت زمان زیادی از تلفن استفاده کنید بهتر است از تلفنی با کیفیت بسیار بالا استفاده کنید. گام ششم : آیا نیاز به تلفنی با پشتیبانی PoE دارید یا خیر؟

    در صورتی که می خواهید از قابلیت (PoE ( Power Over Ethernet ،( یکی از استانداردهای IEEE است که وظیفه ارسال برق(power) بر روی کابل شبکه CAT5 و CAT6 را عهده دار میباشد. ) استفاده کنید باید تلفنی تهیه کنید که از PoE پشتیبانی کند. در غیر این صورت می توانید برق تلفنتان را با استفاده از آداپتور AC فراهم نمائید. گام هفتم : IP PBX شما از چه کدک های صوتی پشتیبانی می کند ؟

    اکثر تلفن های آی پی از پروتکل SIP برای سیگنالینگ و از کدک های G.711 , G.729 و … برای ارسال صوت استفاده می کنند. گاهی اوقات ممکن است که سیستم تلفنی شما فقط از پروتکل H.323 و یا SCCP و یا فقط کدک GSM پشتیبانی کند. بنابراین نیازمند این هستید که آی پی فون مطلوب خود را به درستی انتخاب نمائید. گام هشتم : آیا نیاز به تلفنی با قابلیت routing دارید ؟

    در بسیاری از سازمان ها و ادارات در اختیار هر کارمند تنها یک پورت شبکه قرار می گیرد. در صورتی که این محدودیت در سازمان شما نیز وجود دارد ، بهتر است از تلفن هایی که دارای دو پورت RJ45 هستند استفاده کنید ، تا بتوانید یک پورت از تلفن را به PC نیز متصل نمائید. گام نهم : بودجه شما چقدر است؟

    رنج قیمت تلفن های IP بسیار گسترده است. پس با توجه به بودجه ای که قرار است اختصاص دهید ، می توانید بهترین انتخاب را با توجه به نیازهایتان داشته باشید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-11-2020, 04:53 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X