اطلاعیه

بستن
هنوز اعلام نشده است.

مشکل در یکطرفه بودن تماس ها روی برخی ip phone ها

بستن
X
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
پاک کردن همه
پست های جدید

  • مشکل در یکطرفه بودن تماس ها روی برخی ip phone ها

    سلام خدمت همه دوستان عزیز . ما تو مجموعه یه مشکلی داریم که بعضی تلفن ها یکطرفه هستن . یعنی خودشون میتونن بقیه رو بگیرن اما بقیه نمیتونن اونا رو بگیرن و بوق اشغالی شبیه به داخلی اشتباه میزنه. این در صورتیه که بقیه تلفنها کاملا بدون مشکل کار میکنن و همه توی یک شبکه هستن. مشکل از چی میتونه باشه ؟

  • #2
    سلام. این مشکل به دلایل متفاوتی میتونه اتفاق بیوفته. مثلا کدک ها، نتورک و ... ولی بارز ترین مشکلی که توی بحث یک طرفه شدن تماس ها دیدم به خاطر فعال بودن DND رو ipphone ها بوده. وقتی dnd فعال باشه دقیقا همین سناریو شما رخ میده که داخلی های دیگه نمیتونن اون داخلی رو بگیرند ولی داخلی مورد نظر میتونه با بقیه داخلی ها و خطوط شهری ارتباط برقرار کنه. این مورد رو بررسی کنید اگر باز مشکل تون حل نشد موقعی که این اتفاق میوفته لاگ کنسول استریسک رو بگیرید و در همین تاپیک بگذارید که بررسی بشه. برای مشاهده این که DND روی چه داخلی هایی فعال هست هم میتونید از دستور database show DND استفاده کنید.

    نظر


    • #3
      نوشته اصلی توسط Habili نمایش پست ها
      سلام. این مشکل به دلایل متفاوتی میتونه اتفاق بیوفته. مثلا کدک ها، نتورک و ... ولی بارز ترین مشکلی که توی بحث یک طرفه شدن تماس ها دیدم به خاطر فعال بودن DND رو ipphone ها بوده. وقتی dnd فعال باشه دقیقا همین سناریو شما رخ میده که داخلی های دیگه نمیتونن اون داخلی رو بگیرند ولی داخلی مورد نظر میتونه با بقیه داخلی ها و خطوط شهری ارتباط برقرار کنه. این مورد رو بررسی کنید اگر باز مشکل تون حل نشد موقعی که این اتفاق میوفته لاگ کنسول استریسک رو بگیرید و در همین تاپیک بگذارید که بررسی بشه. برای مشاهده این که DND روی چه داخلی هایی فعال هست هم میتونید از دستور database show DND استفاده کنید.
      من DND روی تلفن رو هم بررسی کردم خاموش بود. حتی چند تا از تلفن ها رو هم برگردوندم به تنظیمات کارخانه و داخلی ها رو روی الستیکس پاک کردم دوباره ایجاد کردم اما مشکل بطرف نشد. آخه این که شما میفرمایید نتورک باید همه درگیر این مسئله باشن اما فقط حدود 20 تا از داخلی ها این مشکل رو دارن

      نظر


      • #4
        بچه هایی که ویپ کار میکنند اکثرا با بچه های نتورک سر این مشکلات چلانج دارند. اگر از دیوایس ها ping میگیرید پینگ ملاک نیست، چون پینگ از پروتکل ICMP استفاده میکنه در حالیکه ویپ از UDP استفاده میکنه و امکان داره شما توی نتورک تون پینگ بسیار عالی داشته باشید و بسته های ویپ به درستی به مقصد نرسند. معمولا برای حل این مشکلات باید نتورک تون رو QOS کنید که پکت های ویپ رو بهینه کنه. راستی اون تلفن هایی که مشکل دارند توی همون ساختمانی هستند که بقیه تلفن ها هستش ؟ یا طبقه خاصی فقط این اتفاق میوفته ؟ آیا شعبه دیگری هم دارید که این تلفن هایی که مشکل دارند در اونجا مستقر شده باشند؟

        نظر


        • #5
          نوشته اصلی توسط Habili نمایش پست ها
          بچه هایی که ویپ کار میکنند اکثرا با بچه های نتورک سر این مشکلات چلانج دارند. اگر از دیوایس ها ping میگیرید پینگ ملاک نیست، چون پینگ از پروتکل ICMP استفاده میکنه در حالیکه ویپ از UDP استفاده میکنه و امکان داره شما توی نتورک تون پینگ بسیار عالی داشته باشید و بسته های ویپ به درستی به مقصد نرسند. معمولا برای حل این مشکلات باید نتورک تون رو QOS کنید که پکت های ویپ رو بهینه کنه. راستی اون تلفن هایی که مشکل دارند توی همون ساختمانی هستند که بقیه تلفن ها هستش ؟ یا طبقه خاصی فقط این اتفاق میوفته ؟ آیا شعبه دیگری هم دارید که این تلفن هایی که مشکل دارند در اونجا مستقر شده باشند؟
          در مورد پینگ حق با شماس اما من مسئله ام اینه که میز کناری همین تلفن داره به درستی کار میکنه که هر دوشون توی یک سوییچ هستن. این رو هم بگم قبلا همه این تلفنها توی یه دفتر دیگه بودن با یک الستیکس دیگه و اونجا داشتن بدرستی کار میکردن. زمانیکه اومدن توی این دفتربا یه الستیکس دیگه این مشکل براشون پیش اومد

          نظر


          • #6
            سلام، از داخل کنسول استریسک دستور hangup request رو بزنید و بعدش tab بزنید ببینید چه چنل هایی هنوز بازن و با توجه به اون داخلی هایی که مشکل دارن دونه دونه چنل های هنگ آپ نشده رو hangup کنید.
            نتیجه رو اطلاع بدید تا در مورد علت صحبت کنیم.
            Telegram : https://telegram.me/linuxzone

            voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

            Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
            Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
            Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
            LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

            Linkedin Profile : http://www.linkedin.com/profile/view...15&trk=spm_pic

            نظر


            • #7
              سلام . با تشکر از همه دوستان که راهنمایی کردن . مشکل از تلفنهای قدیمی برند Simton بود. میبایست داخل فایل sip.conf و در زیر خط #include sip_general_custom.conf عبارت useragent=simton
              درج میشد تا مشکل بر طرف بشه . با تشکر

              نظر

              پردازش ...
              X