کانال تلگرام منطقه لینوکسی ها
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 10 از 12

موضوع: Asterisk چیست ؟ با محبوب ترین سیستم تلفنی دنیا بیشتر آشنا شوید

  1. #1
    مدیریت کل انجمن
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    Tehran
    سن
    32
    نوشته ها
    1,293
    تشکر ها
    753
    44
    میزان امتیاز
    6
    Array

    Asterisk چیست ؟ با محبوب ترین سیستم تلفنی دنیا بیشتر آشنا شوید

    استریسک چیست ؟ Asterisk محبوب ترین نرم افزار متن باز [open source] لینوکسی میباشد که توسط (Mark spencer) مدیر عامل شرکت Digium در سال 1999 خلق شد . شما به راحتی میتوانید یه سیستم تلفنی رو بدون نیاز به دستگاه تلفن از طریق شبکه IP به صورت صوتی و تصویری در منزل، محل کار، شرکت و یا کارخانه خود راه اندازی کنید . اگه سازمان یا اداره شما داری شعبه و مراکز مختلف توی همون شهر و یا شهرستان های دیگه هست، اگه شعبه شما توی یه کشور دیگه هست، اگه کارمند یا دانشجو هستید در خارج از کشور با این سیستم به راحتی بیش از 60٪ هزینه های تماس بین سازمان یا ارگان و شرکت و دوستان و بستگان خود را کاهش دهید.
    asterisk3-png

    asterisk همه قابلیت های کاربردی یک سیستم تلفنی را برای شما فراهم می کند. با استفاده از استریسک امکان انتقال صوت و تصویر رو بر روی بستر شبکه ی IP با بهره گیری از پروتکل های مختلف امکان پذیر می شود.

    شما میتونید با یه سیستم معمولی که حداقل یک گیگ رم و سی پی یو معمولی 630 یا 755 به بالا و 40 گیگ هارد این مرکز تماس رو راه اندازی کرده. البته بسته به تعداد داخلی ها و نوع تنظیمات استریسک میتونیم از قطعات قوی تر و حرفه ای تری استفاده کرد.


    قابلیت های سیستم تلفنی یا مرکز تماس استریسک :


    تماس اینترنتی :
    هزینه تماس های (شرکت، سازمان، اداره، کارخانه و ...) خود را تا 60٪ کاهش دهید، این ماژول قابلیت گذاشتن داخلی ها روی اینترنت را دارا میباشد شما میتوانید با منزل یا دفتر خود در هر جای دنیا تنها با گرفتن شماره داخلی ارتباط برقرار کرده و هزینه تماس های بین شهری و کشوری و موبایل خود را کاهش داده.

    ساخت داخلی ها : (Extensions)
    بنا به نیاز خود میتوانید داخلی های دلخواه را با پروتکل SIP و IAX درست کرده و روی ip phone یا سافت فون خود ریجیستر کنید.

    تجهیزات منزل یا محل کار خودتون رو کنترل کنید :
    با یک پیامک و یا یک تماس به سرور استریسک میتونید دستور بدین که چراغ ها، کولر، مایکروفر، کامپیوتر و یا حتی درب پارکینگ منزل یا محل کار خودتون رو باز و بسته و یا روشن و خاموش کنید.

    صندوق صوتی : (Voice Mail)
    قابلیت فعال کردن صندوق صوتی برای هر داخلی که در صورت جواب ندادن داخلی ها تماس به صندوق صوتی هدایت شود.

    انتقال تماس ها : (Follow Me & Divert)
    انتقال تماس ها در صورت جواب ندادن اپراطور یا شخص مربوطه بر روی داخلی دیگر یا شماره موبایل و ... .

    ورود افراد رو به مراکز مهم کنترل کنید :
    بعد از اینکه شخصی که قصد ورود به سازمان یا دفترتون رو داره کلمه عبورش رو وارد کرد شما میتونید با استفاده از کد DTMF درب های امنیتی رو باز کنید.

    تماس های خارجی :
    مدیریت تمام تماس های خارجی و محدود کردن تمام مکالمات و یا یکسری از داخلی ها و گذاشتن پیش شماره جهت ارتباط با خط شهری

    تماس های ورودی :
    مدیریت تمام تماس های ورودی و هدایت آنها و یا بخشی از تماس ها که بستگی به تعداد خطوط دارد به سمت یک داخلی خاص یا یک گروه خاص (پشتیبانی، فنی، فروش و غیره ... .)

    تعیین زمان کاری :
    شما میتوانید برای تماس های ورودی به سیستم، الگوهای متفاوتی بکار ببرید به طور مثال میخواهید در زمان ساعت کاری تماس های ورودی به یک IVR خاص (پیغامی که برای تماس گیرنده پخش میشود، مثلا با سلام و خوش آمد گویی برای ارتباط با بخش پشتیبانی کلید 1، بخش مدیریت کلید 2 و...) هدایت شده و بعد از پایان ساعت کاری تمام تماس ها به یک IVR دیگر، مبنی بر اینکه ساعت کاری شرکت به اتمام رسیده و .... . برای تماس های ورودی پخش خواهد شد.

    منوی منشی دیجیتال : (IVR)
    IVR پیامی است که قبلا ضبط شده و برای تماس گیرنده پخش میشود و از وی درخواست کلیدی از تلفن برای اتصال با دیگر بخش های سیستم مینماید سپس تماس به مقصد مورد نظر هدایت شده (فروش، پشتیبانی، فنی، مالی و غیره .... .)

    ایجاد گروه پاسخگو :
    قابلیت ایجاد گروه های مختلف و قرار دادن تعدادی از داخلی ها درون یک گروه خاص مثلا ایجاد گروه فروش و قرار دادن 5 یا 10 و یا حتی تعداد بیشتری از داخلی ها در داخل گروه فروش و به محض اینکه تماس ها به این گروه وصل شده میتوانیم مشخص کنیم که همه داخلی ها با هم زنگ خورده و یا به نوبت و یا به صورت اتفاقی باشد.

    راه اندازی سرور قصه گو و موزیک سرور :
    این سیستم تلفنی با محور موضوعات فرهنگی، آموزشی و اجتماعی و برای سرگرم کردن کودکان، نوجوانان و بزرگسالان میباشد. از جمله این موارد میتوان به قصه گو، فال حافظ یا سعدی، سرگرمی های آموزشی و تفریحی، نرخ ارز، اخبار بورس و هواشناسی و غیره ... اشاره کرد.

    صف انتظار : (Queue)
    هرگاه بخواهیم با تعداد محدودی از منشی ها به تماس گیرندگان زیادی پاسخ دهیم یک صف انتظار تشکیل داده تا وقتی که تمام منشی ها مشغول هستند تماس گیرنده ها در صف انتظار نگه داشته و در صورت آزاد شدن هر منشی تماس به وی منتقل شود .

    مرکز تماس : (Call Center)
    سیستم تلفن کننده اتوماتیک جهت برقراری تماس تلفنی خودکار به تعداد زیاد یا کمپینی از شماره تلفن ها و پخش پیغام صوتی (تبلیغاتی، تبریک یا تسلیت ایام و مناسبت ها، اخطاریه، اعلام قسط، معرفی محصول و ...) برای آنها .

    تلفن گیم و وب گیم :
    راه اندازی تلفن گیم برای برنامه های مختلف صدا و سیما و حتی مشتریانی که در صف انتظار ماندند به دلیل ترافیک زیاد سرور که سرگرمشون کنیم. و راه اندازی بازی تحت وب که کاربر با استفاده از اعداد و بازی کردن با اونها بتونه از طریق وب بازی دلخواه خودش رو انجام بده.

    ماژول پیام فوری :
    این ماژول یک پیام رسان (Chat) بسیار محبوب میباشد که پس از نصب این برنامه یک سرور پیام رسان همانند سرویس های Google Talk , Yahoo Mesenger و یا موارد مشابه را داشته باشیم. از قابلیت های این نرم افزار میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

    - گفتگوی متنی (Chat) با یکدیگر
    - تبادل فایل با یکدیگر
    - تماس با داخلی طرف مقابل با زدن یک دکمه

    ارتباط تصویری بر روی سرور :
    قابلیت تماس تصویری از طریق Video Phone یا سافت فون با دیگر کاربران

    رکورد یا ضبط مکالمات تلفنی : (System Recording)
    سیستم ضبط مکالمات تلفنی امروزه به عنوان یکی از ابزارهای کمک مدیریتی با هدف نظارت بر عملکرد کارکنان ارگانها, سازمانها, اداره جات, کارخانه جات و شرکت های بزرگ و کوچک میباشد.

    اتاق انتظار :
    نگه داشتن مشتریان در اتاق انتظار جهت ارتباط با بخش های دیگر و یا انتقال آن تماس به داخلی یا گروه کاربری دیگر و پخش موزیک انتظار برای اشخاصی که در اتاق انتظار هستند.

    تماس بیسیم و متحرک :
    گوشی خودتون رو به بیسیم مخابراتی تبدیل کنید. شما میتونید یه داخلی رو روی گوشی خودتون تنظیم کنید و کافی هست که گوشیتون به اینترنت وصل باشه بعدش هر کسی شماره داخلی شما رو بگیرد، گوشی موبایل شما زنگ خواهد خورد.

    ماژول پیجینگ :
    صدا کردن یک نفر یا شخص خاصی توسط یکی از منشی ها و پخش آن در تمام بلند گو های تلفن ها

    قابلیت اتصال به انواع سوییچ ها و نرم افزاری ها متداول :
    مایتل ، الکاتل ، اریکسون ، پاناسونیک سانترال ، روتر ، تنور ، لینک ، شیرپوینت ، اوراکل ، Mssql ، Mysql

    مانیتورینگ تماس ها :
    ماینتور کردن تماس های مختلف و ارائه گزارش که چه داخلی های به چه شماره هایی تماس گرفته اند و یا اینکه چه شماره های با چه داخلی هایی تماس گرفته اند.

    ماژول تشخیص صدای خودکار :
    - تشخیص اعداد و فرامین صوتی از پشت خط تلفن
    - دقت تشخیص بسیار بالا
    - اپراتور خودکار جهت متصل نمودن تلفن ها با گفتن نام فرد یا شماره داخلی

    مدیریت تماس های از دست رفته :
    قابلیت ارسال تماس های از دست رفته به پست الکترونیکی شما و یا خبر رسانی از طریق پیامک و ایمیل

    پیامک بزنید به سرور که سرور با شما تماس بگیره :
    شما میتونید به سرور استریسک پیامک بزنید و بعدش سرور به صورت اتوماتیک با شما تماس میگیره و شما رو به ivr وصل میکنه و بعدش میتونید هر داخلی دوست داشتید بگیرید و با بخش های مختلف تماس بگیرید. و حتی میتونید از طریق خط شهری که به سرور وصل هست تماس ها تون رو بگیرید .

    تماس ها ورودی و خروجی خودتون رو مدیریت کنید :
    شما میتوانید برای تماس ها محدودیت گذاشته، مثلا هر داخلی تا 5 دقیقه بتونه مکالمه داخل شهری داشته باشه یا تماس بین اللمللی نتونه داشته باشه یا فقط چند تا داخلی خاص بتونن تماس های بین اللملل داشته باشند. و حتی در صورتی که در خارج از زمان اداری بودید میتونید تعریف کنید که تماس گرفته شده با سیستم رو به سمت موبایل شما و یا شماره منزل خود هدایت کنید که هیچ تماسی رو از دست ندهید.

    سیستم اعلام هشدار استریسک :
    قابلیت اتصال به انواع نرم افزار های مانیتورینگ شبکه جهت ارسال اخطار که میتونه از طریق پیامک و یا تماس صوتی به مدیران شرکت ها یا سازمانها و ارگانهای دولتی در صورت بروز مشکل یا خطر که برای تجهیزات به وجود آمده اطلاع بدهد.

    مرکز اورژانس سیار :
    راه اندازی مرکز تماس اورژانس سیار با استفاده از GSM Modem

    اطلاع رسان برای فروشگاه های اینترنتی :
    قابل استفاده در فروشگاه های اینترنتی در صورتی که کسی محصول را از طریق سایت خریداری کرد، سرور استریسک از طریق پیامک یا تماس تلفنی صاحب فروشکاه اینترنتی رو از این موضوع باخبر کند.

    ایستگاه رادیویی :
    استفاده استریسک در کنار تجهیزات بیسیم و ارتباط استریسک با انواع ایستگاه های رادیویی

    استریسک یا ساعت هوشمند :
    سیستم تلفنی استریسک خود رو به ساعت هوشمند بیدار باش تبدیل کنید. شما میتونید هر روز صبح با استفاده از استریسک سر ساعت ۶ صبح از خواب بیدار شوید. حتی میتونید تعریف کنید که روزهای شنبه تا پنچ شنبه ساعت ۶ صبح و جمعه ها ساعت ۹ صبح از طریق تماس تلفنی بیدار کنه.

    سیستم اخبار و اطلاع رسانی استریسک :
    شما میتونید توی استریسک تعریف کنید، که هر روز ساعت ۷ صبح اطلاعات بازار بورس، ترافیک، پروازهای داخلی و خارجی و حتی آب و هوا رو براتون پخش کنه یا از طریق پیامک به شما اطلاع رسانی کنه.

    موزیک انتظار :
    پخش موزیک انتظار بر حسب ماه های مختلف سال، برای افرادی که منتظر پاسخگویی اپراتورها میباشند.

    فروش بلیت تلفنی :
    قابل استفاده در پایانه های مسافربری جهت فروش و رزرو بلیط از طریق تلفن به مسافران

    استریسک در بانک ها :
    میتوانید یه پیغام صوتی رو برای تعداد زیادی از مشتریان ارسال کنید که اون فایل صوتی شامل تسحیلات یا بدهی های معوقه مشتریان بانک ها و ... باشد.

    استریسک در بیمارستان و مراکز درمانی :
    پزشک مربوطه اول هر هفته اطلاعات خودش رو توی سیستم ثبت میکنه و بیمار وقتی با سیستم تماس میگیره و دکتر مربوطه رو میگیره یه فایل صوتی برای بیمار پخش میشه که دکتر مربوطه روزهای فلان و ساعت فلان در بیمارستان یا مطب هستند و نوبت خود را طبق آن ساعت های اعلام شده رزرو کنند.

    ایمیل سرور : (Email Server)
    راه اندازی ایمیل سرور برای کارکنان و کارمندان یک سازمان و یک دفتر و نهادهای مختلف دولتی و خصوصی

    فکس سرور قدرتمند : (Fax Server)
    قابلیت های برجسته این سیستم عبارتند از :
    ارسال گروهی فکس به صورت اتوماتیک
    تعریف دفترچه تلفن گروه بندی شده
    دریافت و ذخیره فکس به صورت فایل tif با کیفیت عالی به همراه تاریخ و ساعت ارسال ، دریافت ، موضوع ، فرستنده ، گیرنده و گروه نمابر
    ارسال و دریافت اصل فایل به صورت رنگی
    بایگانی بسیار عالی و گروه بندی شده فکس ها
    نگهداری کلیه فکس های ارسالی و دریافتی
    آرشیو نمودن خودکار نمابرها به صورت سالانه
    گزارش جامع از فکس های ارسالی موفق و ناموفق
    جستجو بر روی تاریخ ، موضوع ، گیرنده ، فرستنده و محتوای کلیه فکس های دریافتی و ارسالی
    چاپ خودکار نام مرکز به همراه تاریخ و ساعت ارسال نمابر و شماره صفحه بر روی کلیه صفحات ارسالی
    قابلیت برنامه ریزی و تنظیم سیستم برای تعداد تلاش برای ارسالهای تکی و گروهی
    تنظیم پخش آلارم صوتی هنگام دریافت و ارسال موفق نمابر
    تنظیم نام و شناسنامه نمابر
    آلارم گرافیکی جهت اعلام فکس های دریافتی جدید دیده نشده
    تنظیم خاموش نمودن اتوماتیک سیستم بعد از اتمام ارسال گروهی فکس ها
    تنظیم اجرای خودکار برنامه و زمانبندی کاری
    بی نیاز از خرید و پرداخت هزینه های نگهداری و تعمیرات دستگاه فکس
    عدم نیاز به خرید و استفاده از اسکنر
    عدم نیاز به چاپ نمابر ها
    کاهش مصرف برق با توجه به مصرف بالای دستگاههای فکس
    ارائه بالاترین کیفیت در ارسال و دریافت و نمایش فکس
    افزایش قابل ملاحضه سرعت ارسال و دریافت نمابر
    قابلیت کار به صورت نسخه تکی و تحت شبکه
    تعریف جامع سطوح دسترسی
    پنل پیشرفته مدیریتی تحت وب
    قابلیت اتصال به سایر سامانه های سازمانی از جمله اتوماسیون اداری
    قابلیت اتصال به سایر نرم افزار ها و بانکهای اطلاعاتی
    قابلیت ارسال تا 100 فکس همزمان بسته به قدرت خطوط
    قابلیت اتصال به کلیه خطوط شهری PSTN , E1
    قابلیت کنترل از راه دور سیستم تحت اینترنت
    تعریف کاربرهای مختلف جهت لاگین به نرم افزار

    راه اندازی سامانه شکایات، انتقادات، پیشنهادات، تقدیر و تشکر تلفنی
    سامانه الکترونیکی شکایات، انتقادات، پیشنهادات، تقدیر و تشکر در راستای طرح تکریم ارباب رجوع و نظارت بر عملکرد بخش های یک سازمان یا ارگان جهت ارتقاء کیفیت خدمات، تسریع در امور و جلب اعتماد و رضایتمندی هموطنان معزز و مراعات سرعت، دقت، صحت در فرآیند رسیدگی و پاسخگویی به موارد مطروحه به صورت شبانه روزی (بیست و چهار ساعته و هفت روز هفته) به منظور تحقق عملی تکریم ارباب رجوع و فراهم نمودن زمینه انتقال دیدگاه ها، شکایات و پیشنهادات مردم شریف بعنوان ولی نعمت مسئولین به مدیران دستگاه های مختلف در خصوص اصلاح امور و رفع معایب و برطرف کردن ضعف عملکرد و هدایت مجموعه های تحت پوشش به سمت ارئه خدمات مناسب و مطلوب و معرفی نحوه ارائه خدمات شایسته به همه مراجعه کنندگان در حوزه های گوناگون اعم از شرکت های دولتی، خصوصی، موسسات و .... میباشد.

    سیستم مشاوره تلفنی پزشکی، اجتماعی، تحصیلی، حقوقی و روانشناسی
    یکی از اساسی ترین نیاز های امروزه مردم استفاده از مشاوره تلفنی جهت ارائه خدمات مشاوره ای خود از طریق تلفن میباشد. یکی از مزیت های که این سیستم تلفنی داراست اینست که افرادی که به هر دلیلی خجالتی هستند و یا مشکلی دارند که نمیتوانند به صورت حضوری به پزشک مراجعه کنند میتوانند از طریق این سیستم تلفنی با مشاوران پزشکی ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را بیان کنند. این سیستم تلفنی این قابلیت را هم داراست که در صورتی که مشاوران به هر دلیلی در مرکز مشاوره حضور نداشتند تماس ها رو بر روی موبایل مشاوران انتقال دهد یا اینکه حتی مشاوری که قصد دارد در منزل به ادامه مشاوره پزشکی خود بپردازد داخلی آن مشاور را به منزل یا محل مورد نظر انتقال دهد.

    سیستم مشاوره تلفنی با بهره گیری از فناوری روز دنیا و به عنوان یک راه حل جدید، مناسب و مقرون به صرفه در حوزه سلامت فعالیت مینماید. که با توجه به برخی مشکلات شهر نشینی، دوری راه، هزینه های زیاد خدمات درمانی و مشاوره و ترافیک بیش از بیش احساس میشد. مشاوران در زمینه های تحصیلی، تربیتی، خانواده، زناشویی، انتخاب همسر، مشکلات روانی، جنسی، حقوقی، اجتماعی و اعتیاد مشاوره های لازم را ارائه می کند.

    پخش اتوماتیک اذان از تلفن ها
    قابلیت تعریف پخش اذان از تلفن ها برای سازمانها و ارگانهای مذهبی

    سیستم نظر سنجی تلفنی
    سیستم نظرسنجی تلفنی، یک سیستم کارآمد برای تمامی شرکت ها میباشد. با استفاده از این سیستم می توانید به انتها یا ابتدای منوی تلفنی خود سیستم نظر سنجی را اضافه کنید و بعد از پایان یا قبل ازهرمکالمه کاربر، تماس گیرنده را به بخش نظرسنجی هدایت کنید و از این طریق بازخوردهای جالبی در مورد نحوه ی عملکرد واحدهای مختلف سازمان خود (فروش، پشتیبانی، روابط عمومی و سایر ...) و نحوه ی برخورد و پاسخگویی آنها خواهید داشت.
    نتایج نظرسنجی در پنل تحت وب توسط کاربر مدیر سیستم قابل مشاهده است. این نتایج در قالب نمودارها و چارت های گرافیکی اطلاعات ارزشمندی را در مورد نحوه ی پاسخگویی و میزان رضایت مندی مشتری از شرکت و سازمان شما در اختیارتان قرار خواهد داد که در تصمیم گیری های تبلیغاتی و نیروی انسانی موثر است.
    سناریوهای متعددی برای نظرسنجی وجود دارد. یک حالت دیگر، برگزاری نظرسنجی تلفنی در بازه های زمانی مختلف در مورد موضوعات روز سیاسی، اجتماعی یا ورزشی و ... استفاده از نتایج آماری آنها برای گزارش های تحلیلی است.

    جهت نصب و راه اندازی این سیستم تلفنی از طریق ایمیل support@linux-zone.org در ارتباط باشید.
    ویرایش توسط Habili : 09-23-2016 در ساعت 08:36 PM
    کانال تلگرام : https://telegram.me/linuxzone
    گروه فیس بوک : https://www.facebook.com/groups/linux.zone
    گوگل پلاس : https://plus.google.com/communities/...85817219667474
    گروه لینکدین : https://www.linkedin.com/groups/13521922
    پروفایل تویتر : https://twitter.com/Mohammad_Habili
    پروفایل اینستاگرام : https://www.instagram.com/mohammad_habili

  2. 12 کاربر مقابل از Habili عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .


  3. #2
    عضو تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Nov 2013
    نوشته ها
    1
    تشکر ها
    0
    0
    میزان امتیاز
    0
    Array
    با تشکر از دوست عزیزمون بخاطر وقتی که گذاشتن و این مطالب رو توضیح دادن.
    تنها سوال من اینه که با این تفاسیر مگه پروتکل sip در ایران بسته نیست؟ بعضی ها هم که میگن که داخل کشوری باز هست ولی بین ip ایرانی و خارجی بسته هست ولی شما نوشتین که هزینه های تلفن خارجه رو هم میشه باهاش کاهش داد، یعنی میشه تماس بین ip ایرانی و خارجی هم داشت.
    خلاصه تا کنون یک نفر به این سوال من نتونسته جواب قانع کننده و موثقی بده.
    ممنون میشم که راهنمایی کنید.

  4. #3
    مدیریت بخش
    تاریخ عضویت
    Aug 2013
    سن
    33
    نوشته ها
    809
    تشکر ها
    286
    7
    میزان امتیاز
    5
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط yami نمایش پست ها
    با تشکر از دوست عزیزمون بخاطر وقتی که گذاشتن و این مطالب رو توضیح دادن.
    تنها سوال من اینه که با این تفاسیر مگه پروتکل sip در ایران بسته نیست؟ بعضی ها هم که میگن که داخل کشوری باز هست ولی بین ip ایرانی و خارجی بسته هست ولی شما نوشتین که هزینه های تلفن خارجه رو هم میشه باهاش کاهش داد، یعنی میشه تماس بین ip ایرانی و خارجی هم داشت.
    خلاصه تا کنون یک نفر به این سوال من نتونسته جواب قانع کننده و موثقی بده.
    ممنون میشم که راهنمایی کنید.
    سلام
    خیر دوست عزیز . پروتکل SIP در ایران به هیچ عنوان بسته نیست . شخصا و دیگر دوستان هستند که همین الان دارند از پروتکل sip استفاده میکنند نه داخلی شهر بلکه بین شهرها و بین کشورها . فقط یک کشور رو من شنیدم که پروتکل sip رو بستن منظورم دبی هست اونم نه کامل یعنی میشه استفاده کرد ازش ولی پولی هست مثل هزینه تلفنی که برای ما میادش توی ایران اونا هم اگه از پروتکل سیپ استفاده کنند براشون هزینه میندازند . که اونم راه داره میتونید با ایجاد تانل یه جوری اونا رو دور زد.

  5. کاربر مقابل از amir عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


  6. #4
    عضو تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    سن
    32
    نوشته ها
    9
    تشکر ها
    5
    0
    میزان امتیاز
    0
    Array
    درود بر شما
    آقا من گرگانم.توی گرگان پروتکل حتی بین ip های توی شهرم بستست!

  7. #5
    مدیریت کل انجمن
    تاریخ عضویت
    Jun 2013
    محل سکونت
    Tehran
    سن
    32
    نوشته ها
    1,293
    تشکر ها
    753
    44
    میزان امتیاز
    6
    Array
    عجیبه وقتی خود مخابرات نبسته توی گرگان ببندن ؟؟؟ میتونم بپرسم کانفیگ هایی که انجام دادین برای انتقال ویپ چی بوده و کلا چه کارهایی کردین ؟
    کانال تلگرام : https://telegram.me/linuxzone
    گروه فیس بوک : https://www.facebook.com/groups/linux.zone
    گوگل پلاس : https://plus.google.com/communities/...85817219667474
    گروه لینکدین : https://www.linkedin.com/groups/13521922
    پروفایل تویتر : https://twitter.com/Mohammad_Habili
    پروفایل اینستاگرام : https://www.instagram.com/mohammad_habili

  8. #6
    عضو تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    نوشته ها
    2
    تشکر ها
    0
    0
    میزان امتیاز
    0
    Array
    بیبین میتونی بین نقاط میکروتیک بزاری و تونل بزنی وی پی ان مخابرات نبسته کیفیت و امنیت هم بیشتره اگه سوالی در مورد راه اندازی شدی باهام ساعت 18 به بعد تماس بگیر 09132148289

  9. #7
    عضو تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    سن
    42
    نوشته ها
    1
    تشکر ها
    0
    0
    میزان امتیاز
    0
    Array

    نیاز به یک ui برای کنترل استریکس

    سلام
    من یک برنامه نویس dot.net هستم نیاز دارم یک محیط نرم افزاری تهیه کنم که بتونم استریکس رو مدیریت کنم این ui باید تحت وب باشه
    مثلا یک صف تعریف کنم یا یک صف موجود رو ویرایش کنم یا یک داخلی تعریف کنم و ....
    کسی می تونه کمک کنه (با دریافت هزینه )
    شماره تماس 09173156311

  10. #8
    عضو تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    سن
    32
    نوشته ها
    9
    تشکر ها
    5
    0
    میزان امتیاز
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Mohammad نمایش پست ها
    عجیبه وقتی خود مخابرات نبسته توی گرگان ببندن ؟؟؟ میتونم بپرسم کانفیگ هایی که انجام دادین برای انتقال ویپ چی بوده و کلا چه کارهایی کردین ؟
    پوزش بابت تاخیر در ارسال پاسخ.
    بله عجیبه.تو این حالتی که گفتم هیچ تنظیم خاصی ندارهه سرور.یه الستیکس.اگر اکانت sip باشه تماس روی 6 ثانیه یا 11 ثانیه قطع میشه البته بعضی اوقاتم قطع نمیشه! من دلیل منطقی واسش پیدا نکردم.
    ولی iax2 راحت جواب میده.به خاطر همین مجبور به استفاده از میکروتیک و تانلینگ اون هستم.
    اگه راهی هست بشه این مشکلو حل کرد لطفا راهنمایی کنید.

  11. #9
    مدیر ارشد
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته ها
    1,315
    تشکر ها
    299
    30
    میزان امتیاز
    6
    Array
    شما اگه پروتکلتون بسته بود نمیتونستید که اکانت سیپ رو ریجیستر کنی و باش حتی در حد 6 تا 11 ثانیه صحبت کنی . پس نتیجه اینکه پروتکل sip بسته نیست . حالا در رابطه با مشکلتون که به چند دلیل میتونه باشه که باید بررسی بشه . اگه جواب این سوال بله باشه مشکل میتونه از کدک یا پهنای باند اینترنتون باشه . آی پی فون دارین یا سافت فون ؟ چه کدک های استفاده میکنید ؟ پهنای باندتون چقدر هست ؟ و همچنین چه کانفیگ های روی میکروتیک برای انتقال ویپ انجام دادید؟ آموزش کانفیگ های میکروتیک رو برای انتقال ویپ روی اینترنت توی این پست به صورت تصویری هست لطفا این آموزش رو هم حتما مطالعه بفرمایید :
    http://www.linux-zone.org/forums/thread443.html
    ویرایش توسط Habili : 05-14-2014 در ساعت 12:50 PM
    voip trainer - Asterisk - Elastix - Agi Programming- NewRock

    Voip Expert :ASTERISK-ELASTIX-NewRock Certified-With Experience of Working With
    Sangoma-Digium-Openvox-Synway-Atcom-Quintum Tenor-Polycom-Yealink-Rtx-Snom
    Cisco Collaboration - CME-CUCM-CUPs-CUC-WEBEX
    LPI ( Fundamental - LPI1 and LPI2 ) - Monitoring: ZABBIX-VOIPMONITOR-NAGIOS - CCNA

    Linkedin Profile : http://www.linkedin.com/profile/view...15&trk=spm_pic


  12. #10
    عضو تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    سن
    32
    نوشته ها
    9
    تشکر ها
    5
    0
    میزان امتیاز
    0
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط Backtrack نمایش پست ها
    شما اگه پروتکلتون بسته بود نمیتونستید که اکانت سیپ رو ریجیستر کنی و باش حتی در حد 6 تا 11 ثانیه صحبت کنی . پس نتیجه اینکه پروتکل sip بسته نیست . حالا در رابطه با مشکلتون که به چند دلیل میتونه باشه که باید بررسی بشه . اگه جواب این سوال بله باشه مشکل میتونه از کدک یا پهنای باند اینترنتون باشه . آی پی فون دارین یا سافت فون ؟ چه کدک های استفاده میکنید ؟ پهنای باندتون چقدر هست ؟ و همچنین چه کانفیگ های روی میکروتیک برای انتقال ویپ انجام دادید؟ آموزش کانفیگ های میکروتیک رو برای انتقال ویپ روی اینترنت توی این پست به صورت تصویری هست لطفا این آموزش رو هم حتما مطالعه بفرمایید :
    http://www.linux-zone.org/forums/thread443.html
    بعید میدونم مشکل از پهنای باند یا کدک باشه چون وقتی وسطش میکروتیک میزارم با همون پهنا و کدک برطرف میشه.هم سافت فون هم آی پی فون.اخه بدون میکروتیک مشکل دارم و با میکروتیک حله پس کانفیگم مشکلی نداره.راستی اینم بگم iax2 بدون مشکل کار میکنه فقط sip مشکل داره.
    پهنای باند دوطرف 1Mb
    کدک هم همشو چک کردم روی همه کدکها مشکل مشترکه.
    آموزش رو هم نگاه کردم.ممنونم.منم دقیقا همینطوری انجام دادم.
    ویرایش توسط Habili : 05-14-2014 در ساعت 12:51 PM

  13. کاربر مقابل از mhmd241 عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده است:


صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

موضوعات مشابه

  1. تفاوت بین asterisk 11 و astericon
    توسط paatimar در انجمن بخش عمومی استریسک <<>> Asterisk
    پاسخ: 1
    آخرين نوشته: 08-17-2013, 02:03 PM
  2. عنوان کتاب : ساخت سیستم تلفنی با استریسک ( building.telephony.systems.with.asterisk )
    توسط Habili در انجمن بخش کتاب های الکترونیکی استریسک >> Asterisk E-BOOK
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 07-13-2013, 03:13 PM

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
درباره ما
سایت منطقه لینوکسی ها در سال 1392 با هدف ارائه خدمات نوین در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در راستای پیاده سازی ارتباطات صدا، تصویر، دیتا و بالا بردن سطح علمی و عمومی کاربران از طریق انجمن در سطح جهانی راه اندازی شده و با بهره گیری از توان تخصصی و تجارب حرفه ای مدیران و کارشناسان خود، پیشگام بودن در ارائه راه کارهای برتر را آرمان خود قرار داده است. امید است این سایت بتواند زمینه ساز رشد و ترقی جامعه ایرانی در سرتاسر دنیا گردد.
شبکه های اجتماعی
ایمیل مدیر کل
habili@linux-zone.org