اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

نحوه مسدود کردن درخواست های Ping ICMP به سیستم های لینوکسی

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    نحوه مسدود کردن درخواست های Ping ICMP به سیستم های لینوکسی

    برخی از ادمین ها، اغلب پیغام های ICMP (پروتکل پینگ) به سرورهایشان را Block میکنند تا ماشین های لینوکسی را از دنیای بیرون روی بستر شبکه مخفی کنند یا از یکسری از حملات ip flooding و denial of service جلوگیری کنند. ساده ترین روش برای بستن ping روی سیستم های لینوکسی اضافه کردن یک رول iptable همانطور که در مثال زیر نمایش داده شده است میبینید. iptable بخشی از netfilter کرنل لینوکس میباشد و معمولا به صورت پیش فرض روی بیشتر سیستم های لینوکسی نصب است.
    کد PHP:
    # iptables -A INPUT --proto icmp -j DROP
    # iptables -L -n -v[List Iptables Rules] 

    روش کلی دیگر برای مسدود کردن پیغام های ICMP روی سیستم لینوکسی شما اضافه کردن متغییر کرنلی زیر میباشد که همه پکت های ping را drop خواهد کرد.
    کد PHP:
    # echo “1” > /proc/sys/net/ipv4/icmp_echo_ignore_all 

    به منظور اینکه rule بالا را دائمی کنیم خط زیر را به فایل /etc/sysctl.conf اضافه میکنیم و تغییرات را با دستور sysctl اعمال میکنیم.
    کد PHP:
    # echo “net.ipv4.icmp_echo_ignore_all = 1” >> /etc/sysctl.conf
    # sysctl -p 

    در توزیع های لینوکسی مبتنی بر Debian که اپلیکیشن فایروالی UFW استفاده میکنند شما میتوانید پیغام های ICMP را با اضافه کردن خط زیر به فایل /etc/ufw/before.rules همانطور که در زیر مشاهده میکنید، بلاک کنید.
    کد PHP:
    -A ufw-before-input -p icmp --icmp-type echo-request -j DROP 
    نحوه بستن پینگ در لینوکس




    برای اعمال تغییر بالا با اجرا کردن دستور زیر میتوانید فایرول UFW را ریستارت کنید.
    کد PHP:
    # ufw disable && ufw enable 

    در توزیع های جدید لینوکسی CentOS یا Red Hat Enterprise که از Firewalld برای مدیریت قوانین iptables استفاده میکنند برای مسدود کردن درخواست های ping خط زیر را اجرا کنید.
    کد PHP:
    # firewall-cmd --zone=public --remove-icmp-block={echo-request,echo-reply,timestamp-reply,timestamp-request} --permanent    
    # firewall-cmd --reload 

    همچنین توصیه میشود مقالات زیر را مطالعه کنید :

    دستورات مفید Firewalld برای تنظیم و مدیریت فایروال در لینوکس

    تنظیمات FirewallD در لینوکس RHEL/CentOS 7 و Fedora 21

    نحوه اضافه کردن یک Service یا Port به FirewallD

    ترفندها و دستورات iptables

    آموزش تنظیمات فایروال لینوکس (iptable)

    نحوه ی نصب و راه اندازی فایروال CSF در RHEL/CentOs و Fedora

    آموزش نصب و کانفیگ pfsense 2.3.2 firewall/router


    به منظور تست کردن اینکه آیا rule های فایروال با موفقیت در همه موارد عنوان شده در بالا اعمال شده، کافیست از یک سیستم ریموت ip address ماشین لینوکس تان را ping کنید. در صورتی که پیغام های ICMP به ماشین لینوکس تان block شده باشند شما باید یک پیغام Request timed out یا Destination Host را روی سیستم ریموت تان دریافت کنید.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 02-06-2021, 04:36 PM.

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X