اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

تعریف متغییر در اوبونتو

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    تعریف متغییر در اوبونتو

    با عرض سلام من میخواهم در اوبونتو یک متغیر تعریف کنم که بتوانم در بعضی اسکریپت هایم از آن متغیر استفاده کنم اسکریپت های من اکثرا در دایرکتوری etc میباشند. چطور میتوانم این متغیر را ست کنم؟

    #2
    با سلام و احترام شما باید متغیر را در فایل .bashrc یا .bash_profile قرار دهید و فراموش نگردد که متغیر حتما با export شود.

    کامنت


      #3
      یعنی اگر فقط همین کامند اکسپورت را در این فایل بگذارم کافی است؟
      export EXAMPLE=test

      کامنت


        #4
        با سلام مجدد من برای این مشکل کاری که فرمودند را انجام دادم برای کارهایی مثل پینگ کردن در خود سیستم جواب میدهد اما مثلا وقتی در فایل کانفیگ ngnix ، قسمتی از اسم سرور را بصورت متغیری میدهم مثلا servername.$domain ، ,موقعی که میخواهم اسم سرور را در صفحه وب browse کنم نمیتواند تشخیص دهد و redirect کند.

        کامنت

        درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

        انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

        شبکه های اجتماعی
        در حال انجام ...
        X