اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

بررسی Recovery Verification در Veeam Backup (معرفی Veeam vPower NFS Service) - بخش اول

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    بررسی Recovery Verification در Veeam Backup (معرفی Veeam vPower NFS Service) - بخش اول

    با سلام در این مقاله و مقالات بعدی به بررسی کامل Recovery Verification در نرم افزار veeam خواهیم پرداخت. یکی از مباحث بسیار مهم در زمینه Backup بودن مکانیزمی است که Backup های گرفته شده را مورد بررسی قرار دهد تا از سالم بودن Backup های گرفته شده اطمینان حاصل کند. در نرم افزار Veeam ما مکانیزمی خواهیم داشت با نام Sure Backup که این کار را برای ما انجام خواهد داد، که در چندین مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید :

    بررسی Recovery Verification در Veeam Backup - بخش دوم

    نحوه ایجاد Aplication Pool در Veeam Backup - بخش سوم

    بررسی تنظیمات Recovery Verification Option and Test در Veeam Backup - بخش چهارم

    بررسی و ایجاد Virtual LAB در Veeam Backup - بخش پنجم

    دانلود Veeam Backup & Replication 9.5 به همراه کرک

    آموزش نصب و راه اندازی Veeam Backup 9.5 (بخش اول)



    Sure Backup چیست ؟

    Sure Backup مکانیزمی بوده که به شما این امکان را میدهد که Backup های خودتان را تست کنید و مطمئن باشید که این Backup ها در آینده Restore خواهند شد.

    VEEAM Backup and Replication به صورت live از Backup گرفته شده، ماشین شما را در یک محیط کاملا ایزوله Restore خواهد کرد، بعد از Restore شدن شروع به تست اون ماشین مجازی خواهد کرد و در اخر ماشین را خاموش کرده و آن را حذف خواهد کرد و یک Report از نتیجه Verification به شما خواهد داد.



    معرفی بخش های اصلی Sure Backup

    Application group

    یکی از موارد بسیار مهم در Sure Backup این است که فقط سلامت ماشین مجازی را چک نخواهد کرد بلکه سلامت Application ها و سرویس ها را هم بررسی خواهید کرد. قطعا در محیط های عملیاتی یک سری سرویس ها وابستگی به سرویس های دیگر دارند، بطور مثال فرض کنید یک ماشین مجازی دارید که برنامه مانیتورینگ Solarwinds بر روی آن نصب است و Database این نرم افزار بر روی یک سرور دیگه قرار دارد، شما به وسیله Application group میتوانید علاوه بر سلامت ماشین Solarwinds، سلامت اتصال برنامه Solarwinds به Database را هم بررسی کنید. در مقالات بعد بصورت کامل مورد Application group صحبت خواهیم کرد.


    Virtual LAB

    همان محیط ایزوله بوده که Veeam برای تست Backup ها استفاده خواهد کرد.در مقالات بعدی در مورد Virtual LAB بصورت کامل صحبت خواهیم کرد.


    Sure Backup JOB

    در اصل همان Job ای بوده که شما ایجاد خواهید کرد و برای شما Recovery verification را انجام خواهد داد.



    نحوه کار Sure Backup

    Sure Backup در سه مرحله انجام خواهد شد که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

    مرحله اول : Veeam یک ماشین های مجازی که شما در Application Group قرار داده بودید را در یک محیط ایزوله که همان Virtual LAB بوده روشن خواهد کرد.

    مرحله دوم : بعد از روشن شدن ماشین های مجازی Veeam چندین Task را انجام خواهد داد، مثلا تست Ping، تست Heartbeat و همچنین تست Application ها رو هم انجام خواهد داد.

    مرحله سوم : اگر شما در Sure Backup job خودتان تنظیم کرده باشد که فایل های Backup رو هم Validate کند، در مرحله سوم این کار را انجام خواهد داد، یعنی بعد از اینکه خود ماشین را تست کرد اقدام به validate کردن فایل های Backup از طریق CRC خواهد کرد. ( CRC تکنولوژی بوده که استفاده میشود برای اینکه خطا بر روی فایل ها تشخیص داده شود، این کار توسط Hash انجام خواهد شد. بصور مثال وقتی Data ارسال میشود توسط یک الگوریتم Hash میشود و یک رشته عدد مشخصی ایجاد میشود، وقتی بسته دست مقصد میرسد با همان الگوریتم دوباره عمل Hash را انجام میدهد اگر هر دو مقدار یکی بود یعنی Data تغییری نکرده.

    مرحله چهار : بعد از اتمام تمام تست ها، Veeam یک ریپورت از نتیجه تست بصورت Email به Administrator ارسال خواهد کرد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: surebackup_hiw_vm.png مشاهده: 2 حجم: 16.2 کیلو بایت






    امیدوارم که مفید واقع شده باشد.
    فایل های پیوست شده
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 01-05-2019, 11:56 AM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X