اطلاعیه

بستن
هنوز اطلاعیه ای در دست نیست.

بررسی Partition و Isolated شدن و VM Protection (بخش چهارم)

بستن
X
 
  • فیلتر کردن
  • زمان
  • نمایش
Clear All
پست های جدید

    بررسی Partition و Isolated شدن و VM Protection (بخش چهارم)

    با سلام در این مقاله به بررسی مفاهیم vSphere HA خواهیم پرداخت.


    همچنین توصیه میشود مطالعه کنید.

    معرفی HA (High Availability) در vSphere 6.7 (بخش اول)

    معرفی اجزای HA و نحوه فعال سازی HA بر روی Cluster (بخش دوم)

    بررسی مفاهیم Slave و Master و مکانیزم های Heartbeating (بخش سوم)




    Isolated در مقابل Partitioned

    در مباحث HA دو مفهوم با نام Isolated و Partitioned بوده که در ادامه هر کدام را بررسی خواهیم کرد.

    Isolated

    اگر بخواهم یک تعریف کلی در مورد Isolated بدهم این است که، اگر یک عدد Host در یک Cluster HA قادر به ارتباط با Host های دیگر در Cluster نباشد سرور در حالت Isolated قرار گرفته است. فقط نکته مهم این بوده که فقط یک Host در یک Cluster قادر به ارتباط با باقی Host نباشد.

    Partitioned
    اگر بخواهم یک تعریف کلی در مورد Partitioned بدهم این است که، اگر تعدادی از Host ها در یک Cluster HA قادر به ارتباط به چندین Host در همان Cluster نباشند در این صورت Partitioned رخ داده است.

    شاید برای شما همچین چیزی رخ دهد که در Cluster شما چندین Partition بوجود آید و امکان دارد بدلیل تغییر در زیر ساخت نتورک بوده و اینکه چندین Host قادر به ارتباط با Management نتورک نبوده و لذا نمیتوانند Heartbeat ارسال کنند و در حالت Isolated قرار میگیرند اما چون چندین سرور همچین مشکلی برایشان پیش آمده نه یک عدد سرور، به این رخداد Partitioned گفته میشود. اگر Cluster شما به چندین Partition تبدیل شود، در هر Partition یک Master انتخاب خواهد شد، پس این تنها زمانی بوده که شما در Cluster HA چندین Master خواهید داشت. بعد از مرتفع شدن مشکل از بین Master ها یک Master انتخاب خواهد شد و و دوباره Cluster شما تنها یک Master را خواهد داشت.



    VM Protection

    VM Protection در چندین سطح قابل پیاده سازی بوده اما نکته مهم این بوده که این امر بر عهده vCenter بوده اما عمل Restart ماشین های مجازی بر عهده Host ها بوده و اصلا وابستگی به vCenter نبوده.

    هر زمان که ماشین مجازی در حالت روشن قرار میگیرد، vCenter به HA agent بر روی Host ها اطلاع میده تا ماشین مجازی را در حالت Protection قراردهد تا در زمانی که Failure اتفاق میوفتد ماشین مجازی قادر به ریستارت شدن بر روی سرور دیگر باشد. Master سرور لیست تمام ماشین های مجازی که در حالت Protection قرار دارند را علاوه بر اینکه در Ram قرار میدهد بلکه در یک فایل با نام Protectedlist که بر روی Datastore های خود قرار میگیرد هم نگهداری میکند. برای دیدن این لیست وارد یک از Datastore های سرور Master شوید و در پوشه vSphere-HA یک فایل با نام protectedlist بوده که لیست ماشین های مجازی Protected در آن قرار دارد.
    برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 71.9 کیلو بایت






    نکته : هر زمان ماشین مجازی در حالت Power off قرار میگیرد، اسمش از protectedlist حذف شده و ماشین در حالت Unprotected قرار خواهد گرفت.

    برای مشاهده اینکه یک ماشین مجازی در حالت protected قرار دارد کافی است وارد تب Summary ماشین مجازی شوید و در بخش VM failure response مشاهده خواهید کرد یک ماشین در چه حالتی بوده. برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید  نام: Untitled.png مشاهده: 1 حجم: 122.6 کیلو بایتامیدوارم مفید واقع شده باشد.
    آخرین ویرایش توسط Habili; در تاریخ/ساعت 09-04-2018, 10:44 AM.
    اینستاگرام انجمن لینوکس ایران : https://www.instagram.com/iranlinuxforum

درباره انجمن منطقه لینوکسی ها

انجمن منطقه لینوکسی ها با هدف ارتقاء سطح علمی کاربران در سطح جهانی و همچنین کمک به بالا بردن سطح علمی عمومی در زمینه های تخصصی فوق پایه گذاری شده است. انجمن منطقه لینوکسی ها از طریق کارشناسان و متخصصان پاسخگوی سوالات گوناگون کاربران مبتدی یا پیشرفته میباشد تا حد امکان تلاش شده که محیطی متنوع و کاربر پسند و به دور از هرگونه حاشیه جهت فعالیت کاربران در این انجمن ایجاد شود. لذا ما به صورت مستمر برای پیشرفت کمی و کیفی محتوی و اطلاعات انجمنمان میکوشیم که این برای ما ارزشمند و حائز اهمیت است. کلیه حقوق،اطلاعات و مقالات در این انجمن متعلق به سایت منطقه لینوکسی ها میباشد، و هرگونه نسخه برداری بدون ذکر منبع مورد پیگرد قانونی خواهد شد.

شبکه های اجتماعی
در حال انجام ...
X